mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tiltakozás a sportfogadási reklámok betiltása ellen
2018-07-10 09:33 [MTI + Mediainfo.hu]

Az olaszországi első osztályú klubcsapatokat tömörítő Serie A közös nyilatkozatban ítélte el az új római kormány rendelkezését a sportfogadási reklámok betiltásáról, ami Olaszországban a labdarúgásra vonatkozik.

A Serie A közleménye szerint a sportfogadási ágazat reklámtevékenységének állami korlátozása jelentős hátrányba hozhatja az olasz klubokat, külföldre irányítva át az eddig olasz csapatoknak szánt reklámbevételeket, anyagi forrást és munkahelyeket szüntetve meg. Az olasz bajnokság legnagyobb csapatai hangsúlyozták, hogy Európában és a világ többi részén nem létezik hasonló tiltás.

A római kormány munkaügyi és szociális minisztere, Luigi Di Maio, az Öt Csillag Mozgalom (M5S) politikusa kedden mutatta be azt a rendeletcsomagot, amellyel a szegénységet, a társadalmi egyenlőtlenséget és a szociális feszültségeket okozó problémákat kívánják enyhíteni. Az intézkedések között a sportfogadási reklámok betiltása is szerepel, a nyomtatott sajtóban éppúgy, mint a rádió és televíziócsatornákon, valamint interneten vagy a játékosok mezein és a stadionok pályáin is. Az érvényes reklám- vagy szponzorszerződések nem szűnnek meg, bár a tiltás miatt lehetetlen lesz fenntartani őket. Január elsejétől más rendezvényeken, koncerteken, kulturális eseményeken sem szerepelhetnek sportfogadási reklámok.

Az olasz kormány arra hivatkozik, hogy a játékláz Itáliában valódi függőséggé és népbetegséggé vált. Tavaly az olaszok mintegy 100 milliárd eurót költöttek kaparós sorsjegyekre, félkarú rablóra, internetes fogadási játékokra. Az olasz egészségügyi hatóságok adatai szerint több mint 12 millió olasz szenved krónikus játékfüggőségben. Dél-Olaszországban egész családok jövedelme megy el játékra és sportfogadásra, amelynek piacát a szervezett bűnőzés is behálózza.

Az olaszországi sportfogadási ágazat bevétele 2017-ben meghaladta a 11 milliárd eurót, és ebből 8 milliárd a labdarúgásból származott. Utóbbiból 4,9 milliárd volt az online fogadások aránya. A labdarúgást érintő fogadásokból évi mintegy 200 millió eurót az állam kapott meg.

A Serie A csapatainak fele számol jelentős veszteséggel a sportfogadási reklámkorlátozás miatt, a Serie B is eddigi bevételének húsz százalékától eshet el.

Damiano Tommasi, az olasz labdarúgók szövetségének, az Assocalciatorinak az elnöke viszont üdvözölte a kormányrendeletet, a sportfogadási reklámok betiltását a dohányreklámok korábbi betiltásához hasonlítva. "Az anyagi haszonnál sokkal fontosabb az emberek, főleg a fiatalok védelme. Ez a döntés a közérdeket helyezi a szponzorok érdeke elé" - mondta Tommasi.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!