mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Megbírságolták a Szabadság Rádiót Moszkvában
2018-07-12 16:29 [MTI + Mediainfo.hu]

Százezer rubelre (mintegy 440 ezer forintra) megbírságolta egy moszkvai bíróság az Oroszországban külföldi ügynökké minősített Szabad Európa Rádió /Szabadság Rádió médiavállalatot.

A rádió megbüntetésének jogcíme az, hogy nonprofit szervezetként működő, külföldi ügynöknek minősülő tömegtájékoztatási eszközként nem tett eleget adatközlési tevékenységének. A SZER/SZR tevékenységét az amerikai költségvetésből finanszírozzák - közölte az Interfax hírügynökség.

A SZER/SZR közölte: azért nem adta be a kért iratokat, mert az orosz igazságügyi minisztérium többszöri kérelem ellenére sem adott felvilágosítást azok kiállításának módjáról. A médiacég szerint emellett a külföldi ügynökként működő tömegtájékoztatási eszközök elszámoltatásának rendszere a beszámoló leadásának határideje után lépett életbe.

Tom Kent, a Szabadság Rádió elnöke közölte, hogy a külföldi ügynökként működő tömegtájékoztatási eszközökről rendelkező törvény alkalmazása az SZR moszkvai irodája alkalmazottainak büntetőjogi felelősségre vonásához vezethet, és "komoly fenyegetést jelent a tevékenységükre". A SZER/SZR vezetősége mérlegeli, milyen jogi választ lehetne adni a bírósági ítéletre.

Az orosz igazságügyi minisztérium december elején kilenc - állami finanszírozású - amerikai tömegtájékoztatási eszközt minősített külföldi ügynöknek, válaszul arra, hogy az Egyesült Államokban ilyen minőségben kényszerült bejegyeztetni magát az elnökválasztási kampány manipulálásával vádolt, orosz állami RT America televízió, valamint a Sputnik rádió és hírügynökség.

Oroszországban az Amerika Hangja rádiót, a vele közösen üzemeltetett Nasztojascseje Vremja (Current Time) televíziót, valamint a Szabad Európa Rádió/Szabadság Rádió szerkesztőségét, illetve annak hat regionális részlegét: a tatár-baskír szolgálatot (Azatiq Radiosi), valamint a Szibir.Realiit, az Idel.Realiit, a Faktografot, a Kavkaz.Realiit és a Krim.Realiit kezelik ezentúl külföldi ügynökként.

Ezen médiumok működését a külföldre irányuló amerikai állami műsorszórást felügyelő igazgatótanács (Broadcasting Board of Governors, BBG) irányítja. A külföldi célközönséghez szóló adók műsora egyébként az Egyesült Államok területén nem fogható.

Vlagyimir Putyin orosz elnök tavaly november 25-én hagyta jóvá azt a törvénymódosítást, amely a tömegtájékoztatási eszközökre is kiterjesztette a külföldi ügynökké minősítés lehetőségét, ha azok a határon túlról érkező támogatásban részesülnek. Korábban ez a szabályozás a nem kormányzati szervezetekre (NGO) vonatkozott.

A szabályozás azokat a médiumokat érinti, amelyek külföldi kormányok, kormányszervek, külföldi állampolgárságú vagy állampolgársággal nem rendelkező személyek avagy azok megbízottjai részéről pénzügyi vagy más anyagi támogatásban részesülnek. A jogszabály kiterjed azokra a sajtóorgánumokra is, amelyeket az ilyen forrásokból részesülő orosz jogi személyek támogatnak.

A szabályozás értelmében a külföldi ügynökként nyilvántartott médiumoknak nyilvánosan be kell majd jelenteniük, hogy ilyen minőségben működnek, és rendszeresen be kell számolniuk pénzügyeikről és személyzeti politikájukról.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Alfa együttható

Coverage (COV)

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés


Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!