mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Soós Gergely
Soós Gergely
neo
alapító-ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított az be2 ellen
2018-07-31 11:02 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított az online társkereső szolgáltatást nyújtó be2 S.à.r.l. ellen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.

A GVH a 2018 elején lefolytatott ún. ICPEN Sweep-et követően már jelezte, hogy nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az online társkereső oldalak kereskedelmi gyakorlatainak vizsgálatára. E törekvésének szükségszerűségét erősítették azon piaci jelzések, amelyek a GVH tudomására jutottak a be2 magatartásával összefüggésben. Utóbbiak okán a GVH úgy döntött, hogy versenyfelügyeleti eljárást indít, és több olyan magatartást is vizsgál a www.be2.hu weboldalon nyújtott szolgáltatással kapcsolatban, amelyek felvethetik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúját.

A GVH többek között vizsgálja, hogy
 
  • a be2 a weboldalán nyújtott szolgáltatását valóban ingyenesen biztosítja-e vagy ahhoz csak korlátozott mértékben férhetnek hozzá ilyen módon a tagok;
  • az átlagos fogyasztó észlelheti-e a prémium előfizetés automatikus meghosszabbodására, valamint a meghosszabbított időtartam alatt fizetendő díjra vonatkozó tájékoztatást;
  • szolgáltatása során milyen módon alkalmaz a vállalkozás általa létrehozott, a valóságban nem létező felhasználókhoz tartozó anonim vagy pszeudonim profilokat, illetve a fogyasztók megfelelő tájékoztatása mellett teszi-e ezt;
  • megalapozott információt ad-e tájékoztatásában a szolgáltatását igénybe vevők számáról;
  • a fogyasztók számára úgy tette-e elérhetővé honlapján - a szolgáltatásával összefüggő általános szolgáltatási feltételek (ÁSZF) megjelenítése, valamint szerkesztése révén - a szolgáltatás reális megítéléséhez szükséges információkat, hogy a fogyasztók tájékozott döntést hozhatnak;
  • tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít-e meg a szolgáltatásának igénybevételére vonatkozó szerződés felmondásával kapcsolatban alkalmazott kereskedelmi kommunikációja


 
  • az által, hogy míg a szolgáltatás igénybe vétele néhány kattintással lehetséges, a felmondásnak alaki követelményeknek kell megfelelnie (pl. a szerződést a fogyasztó kizárólag úgy mondhatja fel érvényesen, ha postán vagy faxon külföldi címre, illetve faxszámra küld nyilatkozatot);
  • az által, hogy a felmondás határidejére vonatkozó, egymástól eltérő kereskedelmi kommunikációk indokolatlan terhet rónak a fogyasztóra az információ-keresést illetően;
  • az által, hogy a fogyasztó döntési alternatíváit kiegyensúlyozatlan módon jeleníti meg (pl. a felhasználói profil törlésének lehetőségét a felkínált egyéb lehetőségektől elszakítva, máshol jeleníti meg).


A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.



További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!