mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Erdei Tamás
Dr. Erdei Tamás
Metropol
főszerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Konkurenciát kap Nagy-Britanniában az Uber
2018-08-23 11:29 [MTI + Mediainfo.hu]

Az Ola indiai taxiszolgálat egy hónapon belül megkezdi működését Dél-Walesben, majd Manchesterben, és ismertté vált tervei szerint az év végére szerte az országban jelen lesz.

A bengalurui székhelyű vállalatot 2010-ben alapította a most 32 éves Bavis Agarval. Jelenleg az Ola India egyik legstabilabb technológiai vállalkozása, befektetői között van Ratan Tata milliárdos iparmágnás, valamint a Softbank japán technológiai konglomerátum. Száztíz indiai városban működik 125 millió felhasználóval, megelőzve az Ubert a szubkontinensen, ahol az amerikai cég a piac kevesebb mint harmadát uralja. Az Ola elsőként tette lehetővé Indiában, hogy riksát és motorkerékpárt is rendelhessenek a felhasználói. Később az Uber is követte a példát.

Az Ola külföldön elsőként Ausztráliában jelent meg, Nagy-Britanniában azonban nehéz dolga lesz az Uber kiszorításával. Dacára a londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezettel, a Transport for Londonnal (TfL) folytatott bírósági harcának, az Uber kocsirendeléshez szükséges mobiltelefonos alkalmazását több mint 3,6 millióan töltötték le a brit fővárosban, sofőrjeinek száma pedig eléri a 45 ezret.

Nem úgy, mint az Uber, az Ola Nagy-Britanniában lehetővé fogja tenni, hogy felhasználói hagyományos taxit is rendelhessenek.

Az Ubernek most először lesz komoly vetélytársa a brit piacon. Az amerikai vállalat már 65 ország 600 városában van jelen, a világ legnépesebb országában, Kínában azonban 2016-ban bedobta a törülközőt. Indiában viszont évi egymilliárd dolláros beruházással akarja növelni jelenlétét.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!