mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Klenovszki János
Klenovszki János
NRC Kft.
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A németek több mint fele továbbra is naponta olvas újságot
2018-08-31 10:39 [MTI + Mediainfo.hu]

Folytatódik a visszaesés a nyomtatott napilapok piacán Németországban, de még így is a lakosság több mint 50 százaléka olvas újságot napi rendszerességgel egy ismertetett felmérés szerint.

A lapkiadók és hirdetők megbízásából évente végzett felmérés új adatai szerint a tavalyi 40,6 millióról 39,3 millióra - a 14 éven felüli lakosság 57,9 százalékáról 55,8 százalékra - csökkent a naponta legalább egy újságot elolvasó németek száma, ami illeszkedik az utóbbi évek trendjéhez.

Az első számú országos terjesztésű német újság továbbra is a Bild című tömeglap, amely naponta 9,42 millió olvasóhoz jut el nyomtatott változatban, ami 350 ezer fős csökkenés az egy évvel korábbihoz képest.

A vezető országos politikai lapok közül a liberális Süddeutsche Zeitung a legnépszerűbb, olvasótábora tízezer fővel 1,25 millióra emelkedett.

A második a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), a konzervatív lap rendszeres olvasóinak száma nem változott, naponta 760 ezer emberhez jut el.

A harmadik helyen változatlanul a szintén konzervatív irányultságú Die Welt áll, nyomtatott kiadásának olvasótábora 50 ezer fővel 660 ezerre csökkent a médiaelemző munkacsoport (Arbeitsgemeinschaft Media-Analyse - agma) nevű frankfurti kutatóintézet mérése szerint.

A visszaesés hosszabb időtávban még látványosabb; öt éve, 2013-ban még 45,5 millióan olvastak legalább egy újságot naponta, ami a 14 éven felüli lakosság csaknem kétharmadának, 64,7 százalékának felelt meg.

A folytatódó piaci visszaesés jól mutatja az olvasói szokások változását, azonban a nyomtatott újság továbbra is "kiváló minőségű reklámhordozó, amelyet nagy intenzitással használ az érdeklődő olvasóközönség" - emelte ki az agma közleménye szerint Gerhard Müller, a kutatócsoport vezetője.

Az agma felmérése 130 801 németül beszélő, 14 éven felüli ember megkérdezésével készült, és nem az eladott példányszámot mérte, hanem azt, hogy hányan olvassák az adott újságot.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!