mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hámori Barbara
Hámori Barbara
Content House
vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mennyire tech-fanok a nyugdíjasok Európában?
2018-09-12 18:57 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A világszerte piacvezető senior telefongyártó cég, a Doro ezer, 55-85 éves válaszadó bevonásával végzett átfogó felmérést.

A felmérésből (From walking frame to robots- a report about seniors and technology, Doro felmérés, 2018) kiderült, hogy az európai idős korosztály kíváncsisággal tekint azokra az eszközökre, amelyek a mindennapi életüket teszik könnyebbé. A felmérés szerint tízből négy ember többet szeretne megtudni ezekről a technológiákról. A legnagyobb nyitottságot a nyugat európai országok közül a francia nyugdíjas korú idősek mutatták; közülük 85%-uk kíváncsi az új dolgokra, míg a legalacsonyabb nyitottságot a Nagy-Britanniában élők között mérték.

Egy hazai felmérés hasonló nyitottságot tárt fel a magyar nyugdíjas korúak technológiai nyitottságáról: az NMHH tavasszal publikált számai (Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) távközlési szolgáltatások használatát vizsgáló felmérés, 2018) szerint a 60 évnél idősebbek fele hamarosan már internet használó lesz, amennyiben folytatódik a 2017-ben elindult növekedési tendencia. Itthon a senior korosztály számára a digitális világra való nyitottságot leginkább családtagjaik és közvetlen környezetük befolyásolja: a legnagyobb mozgatórugó a távolabb élő családtagokkal való kapcsolattartás igénye, mindezt a lehető legolcsóbban és a legegyszerűbben.

A Doro kutatása szerint az európai időskorúak számára nem csupán a kapcsolattartás miatt fontos a digitális technológia megismerése: a biztonság szintén fontos tényező. Ez nem meglepő, hiszen az EU-ban a háztartások, országonként eltérően tízből 2-3 nyugdíjas korú ember egyedül él. Ezeknek az embereknek az egyik legfontosabb szempontja a biztonság érzése és az otthon biztonsága. A felmérés szerint 5 idős közül 2 bízna meg részben, vagy teljesen ilyen eszközben, ha az nagyobb biztonságot kínál.

"A felmérésben szereplő adatok segítenek, hogy még jobban megértsük az idősek gondolkodását és ezek alapján fejleszthessük termékeinket. Az NMHH felmérése szerint nemcsak az internethasználat, de az idősek okostelefon használata is nő, ezt pedig az értékesítési számokban is tapasztaljuk. A Doronál hiszünk benne, hogy a kifejezetten a senior korosztálynak szóló termékeinkkel önállóbb és teljesebb életet élhetnek felhasználóink. "- mondta Attila Civelek, a Doro kelet-közép-európai értékesítési vezetője.

Számos megoldás áll már az idősebb korosztály rendelkezésére, amelyek növelhetik a biztonságérzetüket; ilyenek például a kifejezetten időseknek fejlesztett okostelefonok beépített segélyhívó gombokkal, vagy több funkciós segélyhívó karkötők.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!