mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hampuk Richárd
Hampuk Richárd
Eurolex Consulting Media & PR
Account Manager


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Továbbra is nagyon alacsony a nők reprezentációja a hírműsorokban
2018-10-30 09:30 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Médiatanács elfogadta a hírműsorok társadalmi sokszínűségét - az egyes társadalmi, gazdasági és etnikai csoportok reprezentációját - vizsgáló legfrissebb, 2018 első félévére vonatkozó hatósági tanulmányt.

Az érintett csoportok együttes megjelenésének aránya 15,3 százalék volt, ami 4 százalékpontos csökkenést jelent az előző félévhez képest. Az elemzett kategóriákon belül pedig az elmúlt évekhez hasonlóan a gazdaság szereplői jelentek meg leggyakrabban, összesen 38,6 százalékban. Ebben a félévben is jelentős médiafelülethez jutottak az inaktív társadalmi csoportok (27,4 százalék) - közülük ezúttal is a fiatalok és a nyugdíjasok megjelenései domináltak (53,1, illetve 45,1 százalék). A korábbi 16-ról, majd 19,9-ről 21,8 százalékra nőtt a civil szervezetek reprezentációja, ezen belül továbbra is az országos szervezetek domináltak (52,8 százalék). Az összesített egyházi adatok alapján ismét a Magyar Katolikus Egyház képviselői szerepeltek a legtöbbször (49,9 százalék).

A kisebbségi szereplők 2,2 százalékos arányban jelentek meg a vizsgált műsorokban, ami megfelel a korábbi időszakok átlagának, közülük a határon túli magyarok (40,4 százalék), illetve a romák (33,3 százalék) álltak az élen. A nemek megjelenési arányai átlagosan közel négyötödös többséget mutattak a férfiak javára ebben a félévben is (78,2, illetve 21,8 százalék). A fogyatékkal élők megjelenése minden műsortípusnál elenyésző volt, összességében 0,2 százalék, azaz ez a társadalmi csoport a médiafogyasztók számára továbbra is gyakorlatilag "láthatatlan" maradt. A vizsgálat az M1, a Duna TV, a TV2, az RTL Klub, a Hír TV és az Echo TV híradóira, az ATV Híradó és Egyenes beszéd, továbbá a Kossuth Rádió 180 perc, Déli és Esti Krónika című műsorszámaira terjedt ki.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!