mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Jön a useful marketing
Brian McCarter, stratégiai tervezési igazgató, Ogilvy & Mather
2015-11-16 11:00

Brian McCarterrel, az Ogilvy & Mather EMEA régiójának stratégiai tervezési igazgatójával beszélgettünk.

Brian McCarter
Brian McCarter
Brian a Geometry Global és a Kreatív által szervezett Journey konferenciára érkezett Budapestre. Magyarországon az Ogilvy a Geometry Global cégcsoport tagja.

- A nagy ügyfelek számára valószínűleg nem is lehet kérdés, hogy globális brand management-ben gondolkozzanak, amit az O&M-en keresztül önök sikerrel támogatnak. Mégis, ha ki kellene emelni néhányat, a tapasztalatok szerint melyek a legfőbb előnyei a globális márkaépítésnek?

Nos igen, az Ogilvy&Mather-en belül régóta kulcsszerep jut a global management csoportnak. Az olyan nagy ügyfelek, mint például az Unilever, a Coca-Cola vagy a P&G globalizált és centralizált vállalatként egyre több globális kutatást végeznek, stratégiai döntéseiket is így hozzák meg. Az ok általában a költségekben és a hatékonyságban keresendő. A gyártáson és a kutatáson túl ilyen szempontból a reklámozás a legérdekesebb: globális hirdetésekben véleményem szerint csak akkor érdemes gondolkodni, ha azok a világ minden pontján relevánsak, ha egy amerikai reklám például Londonban semmitmondó, akkor lokális tartalomra érdemes váltani.

- Az Ogilvy&Mather mindig híresen erős volt a márkák, illetve a márkaépítés tekintetében. Először volt a brand stewardship, majd a brand purpose. Mi lesz a következő nagy lépés a márkastratégiákban?

Valóban, ez izgalmas téma, ami a konferencia hallgatóit is nagyon érdekelte. A cégünk alapítója mindent a branding köré épített, a hirdetésekre, reklámokra is úgy tekintett, mint a márkaépítés egyik eszközére. Úgy gondolom, a következő nagy fejezet arról szól majd, hogyan tehetnek a márkák azért, hogy az embereket segítség a céljaik elérésében. Ez a utility vagy useful marketing lehet a következő nagy lépés, tartalmát tekintve főleg edukációra, illetve probléma megoldásra érdemes gondolni.

- Említette, hogy egyre több a globális kutatás, az embereknek viszont egyre kevesebb az ideje, szóval, hogyan lehet rábírni az embereket, hogy válaszoljanak, közreműködjenek?

Számunkra és az általunk képviselt ügyfeleknek is kulcsfontosságú, hogy megtudjuk, mi fontos egy márka tekintetében az embereknek. A kutató kollégák feladata valóban nem könnyű. Választhatjuk az egyszerűbb módot, fizetünk a válaszokért, vagy valamilyen módon elérjük, hogy érdekesnek, izgalmasnak találják az emberek a részvételt.

-A Geometry Global és az Ogilvy&Mather tavaly kezdődött együttműködésének melyek a legfontosabb eredményei?

Sokat profitálunk egymás szaktudásából, tapasztalataiból. A Geometry csapat rendkívül erős a shopmarketingben, ami sokat segít számunkra a brand építésben és például a médiaköltések optimalizálásában.

- 2015-ben milyen kihívásokkal találkoztak Közép-Európában?

Ezek a kihívások a régión túltekintve is hasonlók. Sok a változás, a trend, a munkatársaktól elvárjuk, hogy up-to-date legyenek. Szükségünk van jól felkészült marketing stratégákra, de egyre több specialistára is, hogy az üzenetek célba juttatása a lehető leghatékonyabb legyen. Az én szakterületem a stratégiai tervezés, nekünk is be kell vonnunk közösségi média szakértőt, shopper plannert, brand specialistát. Ezt nagy kihívásnak látom, hogy ezekből a szakemberekből egy jól működő team álljon össze.








Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:



Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!