mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
E-kereskedelem: jó logisztikával még nagyobb vásárlási élmény
Dr. Ormós Zoltán, Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért, elnök
2016-09-02 11:00

Dr. Ormós Zoltánnal, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért elnökével a Media Markt által szervezett, a hazai kereskedelmi gyakorlatról tartott kerekasztal beszélgetés után készítettünk interjút.

Dr. Ormós Zoltán
Dr. Ormós Zoltán
Kiugróan teljesített tavaly a hazai e-kereskedelmi szektor. 2015-ben a hazai forgalom növekedése 17%-os volt, jóval több, mint a nyugat-európai átlag. Mivel magyarázható ez a dinamika?

Egyik fő ok az alacsonyabb forgalmi bázis, azaz egymilliárd eurós éves árbevétele volt a szektornak Magyarországon, ami például egy német piaccal összehasonlítva rendkívül kicsi, így bőven van tere a növekedésnek. A másik ok, hogy az internetes vásárlásokkal szembeni ódzkodás teljesen eltűnőben van, az úgynevezett digitális bennszülöttek meg sem különböztetik az online és offline vásárlást. Szintén lendületet adott az e-commerce-nek a nagy, megbízható kereskedelmi hálózatok online megjelenése, amely lépés egyértelműen bizalomnövekedést eredményezett.

Mi adhat további lendületet?

Óriási áttörést várok a logisztikai szolgáltatások területén. Egyes nyugat-európai országokban a szolgáltatók egy része az online rendeléseket órákon belül teljesíti, Berlinben az Amazon például 2 órán belül, gyakorlatilag egy csúcsidőszakban leadott pizzarendeléshez hasonlít a dolog. Magyarországon az 1-2 napos szállítás kiemelkedőnek tekinthető, sok webáruház viszont nem készletez, hanem vásárláskor rendeli meg az adott árucikket, így a kiszállítás is elhúzódik. Igazi vásárlási élmény boom lesz, amikor a logisztika pár órára csökkenti a házhozszállítást a rendelések után.

Rendszeres hírlevél olvasóként nem lehet nem észrevenni a content marketing jelenlétét az e-kereskedelmi szolgáltatók eszköztárában. Hogyan találtak egymásra a webshopok és a tartalommarketing?

Már nem csak a pioneer cégek alkalmazzák, de sokan nagyon ügyesen ötvözik a PR-t, a tartalommarketinget, ezt összekapcsolva a ppc-s hirdetésekkel, komplett online marketing stratégiát alkalmazva. Az e-kereskedelem nem létezhet online marketing nélkül, a content marketing tekintetében a fő cél az edukáció, a termékinformáció átadás: videók, blogok... segítségével, vagy a termékhez kapcsolódó többlet érzelmek közvetítésével.

A magyar webshopok egy része sikerrel honosította meg az Amerikából indult black friday-t. Mi a hazai siker oka?

Mindig nagyon népszerűek a fogyasztók körében az előre kitűzött dátumhoz kapcsolódó akciók. A fő tényező természetesen az ár, és ha a kedvezményt egy megbízható piaci szereplő kínálja, nagyon valószínű, hogy rengetegen arra a napra időzítik majd a vásárlást. A kereskedők számára ugyanakkor nagy az igénybevétel, elég csak a rendszereiket érő extra terhelésre gondolni, vagy arra, hogy beszerzési áron (vagy az alatt) értékesítenek ezeken a kiemelt napokon.

A kerekasztal beszélgetésen sok szó esett azokról a piaci szereplőkről, akik a hatályos jogszabályok megkerülésével, tulajdonképpen csalóként működnek. Milyen előnyt jelenthet ugyanakkor a jogkövető piaci magatartás az e-kereskedelemben?

A hosszú távú előnyök emelhetők ki. A mai modern fogyasztókra jellemző, hogy azonnal szeretik tudatni az online térben a negatív értékeléseket. A rövidtávon szerzett előnyök így hamar eltűnnek.

Nem valószínű, hogy találunk még ÁSZF nélküli webáruházat, kérdés persze, hogy van-e bárki, aki ezeket egyáltalán elolvassa.

Találkoztunk már olyan kísérletekkel, amelyek esetén az általános szerződési feltételek szöveg ajándékkuponokat, bónuszokat rejtett és több ezer letöltés után senki sem jelentkezett, szóval a vásárlók általában nem foglalkoznak a tüzetes átolvasással.

A vásárlókról összegyűlt óriási adathalmazzal mit érdemes kezdenie az e-commerce cégeknek?

Folyamatban van ezeknek a big data információknak a feldolgozása, sok cég alkalmaz különböző adatbázis-kezelő szoftvereket, amelyek sokat segítenek a célzott marketingkommunikációban. A középosztály és az idősebbek számára ugyanakkor ijesztő lehet, hogy egy kereskedő honnan rendelkezik ennyi információval róla, de például az Y és Z generáció számára ez a fajta perszonalizált online marketing teljesen elfogadott, sőt üdvözölt. Az ő belépésük a rendszeres fogyasztók közé pedig teljesen átrajzolja majd az e-kereskedelmi képet.






Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:



Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!