mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
„Mobil- és felhővezérelt világban látjuk a jövőt”
Grósz Judit, marketing és operatív igazgató, Microsoft
2016-11-17 18:12

Grósz Judittal, a Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatójával beszélgettünk.


Kép: Microsoft
Kép: Microsoft
Négy éve van a jelenlegi pozíciójában a Microsoftnál. A marketing szempontból (is) izgalmas időszaknak mik voltak a legfontosabb eredményei?

Különleges helyzetben vagyunk, hiszen a Microsoft brand közismert, globálisan a 3-4. legismertebb márka. Így a marketing feladatok sem a megszokottak, az értékesítés-támogatáson túl az a cél, hogy a Microsoft hazai ismertségét és támogatottságát növeljük. Az értékesítés és a marketing nagyobb része b2b viszonylatú, emellett a lakosságnak szóló termékeink (Office, Xbox) eladása partnereken keresztül és az ő marketingkommunikációs támogatásával történik. Magyarországon a Microsoft brandet tulajdonképpen nem erősíteni kell, hanem tudatosítani, miért jobb az élet a mi megoldásainkkal, azok mit adhatnak hozzá a vállalatok vagy az egyén teljesítményéhez.

Utóbbi esetben a marketing technológiai támogató szerepére kell gondolni?

Komoly célunk, hogy a magyar marketing ipar számára hozzáférhető technológiát kínáljunk, és hogy ránk egyfajta megbízható tanácsadóként, üzleti partnerként tekintsenek. Fontos, hogy a szakemberek átlássák, milyen innovatív marketing informatikai megoldások érhetők el a piacon.

Hogyan lehet véleményvezér a Microsoft?

Azt gondolom, hogy a Windows 10 bevezetését támogató kampány erre jó példa. Natív megjelenést választottunk az Index.hu-val közösen, ahol azt az üzenetet kommunikáltuk, hogy az operációs rendszer frissítése egyáltalán nem problémás. Ebben a 100 százalékban hazai kezdeményezésben sikerült a Microsoft brand-et a tanácsadó szerepben erősíteni.

Technológiai cégként a marketing- és médiaköltéseik is eltolódnak a digitális felületekre?

Az MRSZ és az IAB adataiból világosan látszik, hogy a magyar reklámpiacon már a digitális a fő költésforma, a Microsoft viszont a magyar átlag felett költ ezen a csatornán. Véleményem szerint nem is az offline-online átrendeződés az érdekes, sokkal inkább az a paradigmaváltás, amelyben a marketing egyre többet költ technológiára. Nem véletlen, hogy az utóbbi évek marketing sikerei jórészt technológiai hátterűek. Mi is sokat költünk például olyan tevékenységekre, amellyel követni tudjuk a célcsoportjainkat és menedzselni a folyamatot az érdeklődés felkeltésétől a vásárlásig. Fontos, hogy ezek által a marketing egy költségelemből árbevétel generáló területté válhat a vállalati struktúrákban.

Említette az együttműködést az Index-szel. Ezek szerint a content marketing szerves része a vállalati marketing eszköztárnak?

Nagyon erősen jelen van a tartalommarketing, hiszen a termékeink zöme komplex, így a klasszikus médiaeszközökön nehezebben kommunikálható. Úgy gondolom, a termékeink előnyeinek bemutatására tökéletes a tartalom marketing, a releváns tartalom pedig a márkát is erősíti. Ebben is a technológiai hátterünkre támaszkodunk: saját fejlesztésű szoftverünk juttatja el a nálunk írt tartalmakat a megfelelő online felületekre és méri is a hatékonyságát. Hiteles tartalommal nagyon jó eredményekkel tudjuk elérni a célcsoportunkat.

Sokan a közösségi médiát és főleg a Facebook-ot is bevetik.

Számos termékünk van, Office, CRM szoftverek, Xbox, ezek mind saját közösségi oldalt kaptak, ahol nem ügyfélszolgálati teendőket látunk el, hanem márkákat építünk és informálunk. Nagyon sokra értékeljük, hogy ezeken a felületeken azonnali visszajelzéseket kapunk. Ugyanakkor jó értékesítési eszközként is tekintünk a közösségi médiára.

Nagy meglepetés volt a LinkedIn akvizíció. Fél év után hogyan értékelhető a döntés?

Óriási lehetőségeket látunk a LinkedIn-ben, amelynek sikerült digitalizálnia azt a területet - HR, networking -, amelyről sokan hitték, nem lehetséges. Érdekes lesz a két cég "házassága" hiszen két értékes, de eltérő tudásbázis találkozik.

Hogyan készülnek az Internet of Things időszakra?

Szeretnénk kiemelt szerepet vállalni ezen a területen is, elsősorban a vállalatok és startupok felé nyitunk, és nem felejtkezünk meg az önkormányzatokról sem. A szerepünk a tanácsadás, a lehetőségek felkutatása és a technológia szállítása.

Legalább ennyire határozott a Microsoft, ha a Windows Phone jövőjéről van szó?

A Microsoft nem vonul ki ebből az üzletágból. A vállalat a jövőt egy mobil- és felhővezérelt világban képzeli el, ahol bármilyen adat, bármikor elérhető.

Mivel ösztönöznék a kkv szektor tagjait, hogy egy másik technológiai kulcsterület, a cloud rendszeres használói legyenek?

Komoly edukációs igény van a piacon. Saját kutatásunk szerint is egyre nő a modern informatikai eszközöket használó cégek száma, de a magyar piac még így is régiós sereghajtó amikor a felhőhasználatról van szó. Ugyanakkor számunkra egyértelmű, hogy a korszerű informatikai eszközök használatával magasabb árbevétel érhető el, tehát ahol innovatív informatikai megoldásokkal támogatják az üzletvitelt, valószínűbb a növekedés.



Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:



Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!