mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A NetMiniszterelnök REG
Horváth Dávid (Magyarország első NetMiniszterelnöke)
2010-06-14 10:01

Médiatechnológus hallgató lett Magyarország első NetMiniszterelnöke. Programjának legalább annyira betudja a sikert, mint a közönség specifikus kommunikációnak és a 'kollektív tudás kiaknázásának'. Pártpolitikusi karrierre nem különösebben vágyik.

Horváth Dávid
Horváth Dávid
Az interjú elsőként interaktív magazinunk, az @M májusi számában jelent meg, a Kilátó rovatban. Hamarosan elolvashatják Csermely Ákossal, a NetMiniszterelnök játék egyik kitalálójával készült beszélgetésünket is. Még több interjúért, cikkért és multimédiás tartalomért kattintson ide.


Te lettél a NetMiniszterelnök. Mi volt a célod az indulással?

Médiatechnológusnak tanulok a Dunaújvárosi Főiskolán, és azért indultam el a versenyen, hogy gyakorlatban is kipróbálhassam mindazt, amiről tanulok.

Mit tanul egy médiatechnológus?

Olyan szakember, aki hatékonyan alkalmazza az elektronikus és hagyományos médiatervezési, szerkesztési, előállítási módszereket. Így értek például kiadványszerkesztéshez, fotográfiához, weblap- és filmkészítéshez is.

Ez a média technológiai része, viszont a versenynek jelentős tartalmi vonulata volt. Hol a kapocs?

Ahova járok, felsőfokú szakképzés, tehát a diplomás képzést megelőző. A kapocs ott van, hogy a graduális képzésben olyan irányba szeretnék továbbmenni, amiről a verseny is szólt. Jelenleg a technológiai oldallal foglalkozom, de a tartalmi oldal is érdekel. Ráadásul ez olyan gyakorlati, szélesebb körű tudást ad, amit a diplomás képzések nem, emiatt is választottam ezt az utat, no meg én mindent az alapoktól kezdve szeretek elsajátítani.

Mit vártál a versenytől?

Azt vártam, hogy az eredeti elképzeléseim vagy igazolást, vagy cáfolatot nyerjenek. Mindenképpen rengeteget akartam tanulni belőle, ami össze is jött. Olyan csapattagokkal hozott össze az élet, akikkel hosszú távú kapcsolat alakult ki. Itt két Corvinus-os diákról és a tanárukról beszélek, akik közelebbről segítették a kampányomat.

Melyek a versennyel szerzett legfontosabb tapasztalataid?

Az egyik legfontosabb tanulság, hogy nincs vagy csak nagyon kevés az egyetemes üzenet, ami mindig, mindenkinél átmegy. Éppen ezért célcsoportra optimalizált üzeneteket kell gyártani - ez csúnyán hangzik, de így van. Közösségekhez, rétegekhez kell szólni, a megfelelő közegben. Ha ez megvan, akkor az üzenetet a csoport tagjai közelebb érzik magukhoz.
A másik tapasztalatom, hogy nem kell mindenhez érteni, de tudni kell azt, hogy ki ért az adott dologhoz. Illetve idővel mindent el kell sajátítani, legalább a megértés szintjén. Én is így dolgoztam a két segítőmmel.

Te bizonyára sokat tanultál tőlük. De ők mit tanulhattak tőled?

Főleg az információ megfogalmazását, illetve a csapat kezelését, összefogását. Igyekeztem ugyanis kiaknázni a kollektív tudást. Ha volt egy alapötletem, azt összefoglaltam, és megmutattam azoknak, akik kompetensek a területen, kikértem a véleményüket, ők finomítottak rajta, én újra átnéztem, és így tisztult le az adott kérdés. Bár igyekeztem mindent objektívan kezelni, de így volt biztosított, hogy ne csak az én "csőlátásom" érvényesüljön.
Ezen túlmenően én vittem a projekt videós részét, és a dizájnerünkkel is szorosan együtt dolgoztam. Ő találta ki a képi megfogalmazást, de például én tettem javaslatot a színekre, azok pszichológiája alapján. Nem véletlen, hogy a pirosat és a sárgát alkalmaztuk, és nem a zöldet vagy a kéket, amelyek nyugtató színek.

Te ilyen izgága ember vagy?

Az, sőt még maximalista is, de azt már mások mondják.

A felhasznált tudást a tréningen szedted össze, vagy már a verseny előtt is mély ismereteid voltak?

Rengeteget tanultunk a szervezők által biztosított tréningeken, de a tudás nagy része már megvolt. Előzetesen le kellett adni egy pályázatot az általunk képzelt kampányról és programpontokról. Nekem sok ötletem a tréning után is megállta a helyét. Persze volt, amit az új ismeretek nyomán finomítottam, módosítottam. A tréningen sok olyan dolgot tanultam, ami soha nem jutott volna eszembe, mert annyira evidens, mégis fontos. Például, hogy közölni kell, mikor szavazz, kire, hol és hogyan.

Feltételezem, elég komoly kampánycsapatod volt. Hányan segítettek összesen?

Összesen tizenöten, amiből öt-hat ember alkotta a keménymagot.

Mi volt a motiváció? A pénzdíjon és a címen kívül.

Eleve úgy kértem meg mindenkit, hogy ne a pénz motiválja, hanem a közös munka, amiből sokat lehet tanulni.

Mi lesz a nyereménnyel?

Mivel nem a pénzért csináltuk, nem ezen gondolkoztunk legelőször, de hasznos dologra fordítjuk.

következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:





Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!