mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Nem bízunk a reklámszakemberekben, hiszünk a piackutatóknak

Bevezető

Hazánkban a tűzoltók és a postások mellett idén ismét dobogón végeztek a tanárok, tanítók. A marketing szakemberek ezúttal kettőt javítottak pozíciójukon, most a 11. helyen állnak.

Továbbra is rendületlen a tűzoltók iránti bizalom hazánkban - derül ki a GfK Csoport által 2010 tavaszán végzett felmérés eredményeiből. A Wall Street Journal Europe megbízásából készített felmérés célja az volt, hogy feltérképezze, a kiválasztott húsz szakma és szervezet képviselőibe vetett lakossági bizalmat. A felmérés 15 európai országban, az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kolumbiában és Indiában összesen 18 800 fő megkérdezésével zajlott 2010. február-március időszakban.

Az eredmények azt mutatják: Magyarországon a bizalom összesítő lista első felében szinte alig történt változás a 2009-es eredményekhez képest. Továbbra is kiemelkedően magas a bizalom a tűzoltók iránt (97%), őket követik a postások, majd a tavalyi helyezést megőrizve a tanítók, tanárok a lista 3. helyezettjei. Az orvosok és a katonák csakúgy, mint 2009-ben, idén is a 4. illetve az 5. helyen végeztek. A nemzetközi eredményekkel összehasonlítva figyelemre méltó, hogy a postások iránti bizalom az összes felmérésben részt vett ország közül hazánkban a legmagasabb (95%).

A tűzoltók, postások, tanítók és tanárok mellett a piackutatók iránt is stabilan magas a bizalom, a lakosság 79 százaléka bízik a szakma képviselőiben. Ezzel az értékkel előkelő helyet foglalnak el a listában, és jóval kedvezőbb a megítélésük, mint a felmérésben részt vett többi országban.

A környezetvédő szervezetek, rendőrök és a bírák megőrizték helyüket az első tízben, és a nemzetközihez hasonló értékeket kaptak. Az eredmények alapján elmondható, hogy a rendőrök globálisan nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint hazánkban.
A jótékonysági szervezetek képviselői a lista 10. helyére kerültek a tavalyi 14. helyről, a válaszadók 57 százaléka fejezte ki bizalmát velük szemben.

Folytatás a következő oldalon!

nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:






Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!