mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Lakfalvi Lívia
Lakfalvi Lívia
VIVA! Promóció
ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Felügyelet nélkül tévézik a gyerekek többsége

Bevezető

Az AGB Nielsen 2010-es adatai szerint a 4-14 évesek 55-65 százaléka nagykorú felügyelete nélkül tévézik. Ez annak fényében nem túl megnyugtató, hogy egyébként e korcsoport igen sokat, átlagosan napi 197 percet ült a képernyő előtt az év első 10 hónapjában. Azért szerencsére 18:30, azaz a főműsoridő kezdete után már inkább leülnek a felnőttek csemetéjükkel tévézni, így a felügyelet nélküli tévénézés inkább a "veszélytelenebb", korábbi idősávokra marad.

Hiába van számos gyerekprogram, mégis már a 4-14 évesek körében is az RTL Klub-TV2 páros a legnépszerűbb. A két országos kereskedelmi csatorna a vizsgált időszakban 30,7 százalékkal részesedett a nézett időből, melytől alig maradnak el a gyermekcsatornák (30,6%). Ezeket a DVD/videó/videójáték követi, majd a filmcsatornák és a zenetévék jönnek. Mostanra a közszolgálati csatornák aránya a gyerekek nézett idejéből 3,3 százalékra olvadt.

Gyakran felmerülő kérdés, hogy mekkora az internet képernyő elől elszívó hatása. Az látszik, hogy 2010 első 10 hónapjában azok a gyerekek, akiknek van otthon internet-elérésük, fél órával tévéztek kevesebbet, mint azok, akiknek nincs ilyen lehetősége. Így a tévére fordított napi átlagos idő 182 percet tett ki a 212 perc ellenében. A hétvégék viszont, akár van otthon világhálós elérés, akár nincs, mindkét csoportban kb. 70 perccel nagyobb napi átlagos nézési időt hoztak, mint a hétköznapok.


További részletek és ábrák a csatolmányban!

Kapcsolódó letölthető fájlok:

gyerekek tevenezese cikk_2010.pdf (498.75 kB)



nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!