mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Bíró Gábor
Bíró Gábor
Mediabrands
Operatív igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
TV piaci körkép 2014 III. negyedév – még többet tévézünk

Bevezető

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2014 harmadik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 26 percet töltött a tévékészülékek előtt, 3 perccel többet, mint egy évvel korábban. A tévézők nagyobb arányban választották a közszolgálati, országos kereskedelmi és általános szórakoztató csatornákat, mint az előző év azonos időszakában, miközben a hír- és gyerekcsatornák részesedése kis mértékben csökkent - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

2014 harmadik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 26 percet töltött a tévékészülékek előtt, 3 perccel többet, mint az előző év ugyanezen időszakában. A gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 22 percről 3 óra 12 percre csökkent egy év alatt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 38 percről 3 óra 40 percre nőtt. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 3 óra 45 percet töltöttek a televízió előtt, 7 perccel többet, mint egy évvel korábban.


2014 harmadik negyedévében az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 28% volt, 1,1 százalékponttal magasabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,8%, a közszolgálati csatornáké pedig 16,5% volt, ami 0,7 illetve 1,1 százalékpontos növekedést jelent 2013 ugyanezen időszakához viszonyítva.

A gyerekcsatornák közönségaránya 5,4%-os volt, ami 0,9 százalékpontos csökkenést jelent, a hírcsatornák 3,4%-os részesedése pedig 0,5 százalékponttal volt alacsonyabb tavalyhoz képest. A filmcsatornák 9,3%-kal, az ismeretterjesztő csatornák 4,9%-kal, a zenecsatornák 2,5%-kal, az életmódcsatornák és a sportcsatornák egyaránt 2,2%-kal járultak hozzá a napi tévénézéshez 2014 harmadik negyedévében, és mindezen csatorna-csoportok esetében kijelenthetjük, hogy szinte alig vagy egyáltalán nem történt változás 2013 ugyanezen időszakához képest.


A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 9,7%-os volt, míg a műsorfogyasztásnak 16,1%-át tette ki. Szintén magasabb volt a műsorfogyasztás aránya a sugárzás arányánál a "nem zenés fikció", a "nem zenei szórakoztató", a "hírek, aktuálpolitika, gazdaság", valamint az "információs" műsortípusok esetében is. Ellenkező irányú az eltérés a
sporttal, zenével, művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó "egyéb" műsortípus esetében.


Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló kutatások szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,1%-át, azaz átlagosan 3 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2014 harmadik negyedévében.

A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1,5%-át töltötte késleltetett tévés tartalom fogyasztásával, míg az 50 év felettieknél ez az arány mindössze 0,7% volt.


A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a szeletes csokoládé került, második a sör, a harmadik helyen pedig a szénsavas üdítő termékosztályának televíziós hirdetései állnak a harmadik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján. (Az FMCG termékek körébe jelen kutatásban a babaápolás, az élelmiszer, az élvezeti cikk, a háztartási cikk és a szépségápolás szektorok tartoznak.)


nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!