mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kandikó József
Dr. Kandikó József
Edutus Főiskola
Főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
TV piaci körkép 2015. II. negyedév

Bevezető

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2015 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 31 percet töltött a tévékészülékek előtt, 7 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban. A tévézők nagyobb arányban választották az általános szórakoztató csatornákat, mint az előző év azonos időszakában, miközben a közszolgálati és országos kereskedelmi csatornák részesedése kis mértékben csökkent.

2015 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 31 percet töltött a tévékészülékek előtt, 7 perccel kevesebbet, mint az előző év ugyanezen időszakában. A 4-17 éves gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 9 perc volt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 43 perc. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 5 órát és 56 percet töltöttek a televízió előtt, ami 6 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban.

Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló kutatások szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,2%-át, azaz átlagosan 3,2 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2015 második negyedévében.
A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1,5 illetve 1,6 százalékát töltötte késleltetett tévés tartalom fogyasztásával, míg az 50 év felettieknél ez az arány mindössze 0,8% volt.

2015 második negyedévében az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,8%-ról 19,8%-ra nőtt, de az időszak "nyertesei" között vannak a filmcsatornák is, melyek közönségaránya 0,4 százalékponttal 9,6%-ra emelkedett tavalyhoz képest. Az ismeretterjesztő csatornák 5,8%-os aránya 0,8 százalékpontos növekedést jelentett, a gyerekcsatornák pedig 4,7%-ról 5,1%-ra növelték részesedésüket.

A közszolgálati csatornák közönségaránya 15% volt, amely 2,6 százalékponttal alacsonyabb a 2014-ben mért értékhez képest, de fontos megjegyezni, hogy a tavalyi magasabb részesedéshez a labdarúgó világbajnokság közvetítése is hozzájárult. Az országos kereskedelmi csatornák (RTL Klub + TV2) közönségaránya 26,6% volt, amely 0,5 százalékpontos csökkenést jelentett.

A hírcsatornák 4,1%-kal, a zenecsatornák és a sportcsatornák egyaránt 2,7%-kal, az életmódcsatornák pedig 2,1%-kal járultak hozzá a napi tévénézéshez 2015 második negyedévében, amely nem jelent érdemi elmozdulást 2014 ugyanezen időszakához viszonyítva.

A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 10,1%-os volt, míg a műsorfogyasztás 15,9%-ot tett ki. A sugárzáshoz képest több mint háromszoros arányban fogyasztották a nézők a "hírek, aktuálpolitika, gazdaság" tematikájú műsorokat, de másfélszer nagyobb volt az érdeklődés az "információs" műsortípusok esetében is. A sugárzáshoz képest lényegesen kisebb arányban tekintették meg a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorokat, de hasonló a helyzet a "sport", a "zene", valamint az "egyéb" (reklám, műsorajánló) műsortípus esetében is.

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a "sör" került, második a "puding, tejalapú desszert", a harmadik helyen pedig a "szénsavas üdítő" termékosztályának televíziós hirdetései állnak a második negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján.

nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Targoncavezető
[2017-08-15]
Targoncavezető
[2017-08-01]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!