mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Vörös Csilla
Vörös Csilla
Nielsen Közönségmérés Kft.
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Egyre többen térnek át a felhőre, mégis kevesen használják ki az előnyeit

Bevezető

A Cisco támogatásával készült globális kutatás szerint egyre több szervezet tér át a felhő alapú megoldásokra, azonban még mindig kevesen használják ki a platform kínálta üzleti előnyöket. A 31 országban, több mint 6100 informatikai döntéshozó részvételével készült IDC InfoBrief kutatásban olyan szervezeteket kérdeztek meg felhőhasználati szokásaikról, amelyek sikeresen implementáltak privát, nyilvános és hibrid felhőmegoldásokat.

A tanulmány szerint a válaszadók közel 68 százaléka azért vezette be a felhőt, hogy elősegítse üzleti eredményeinek javulását, ami 61 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A felhő terjedését ösztönzik a növekvő biztonsági elvárások és a felhőbe kapcsolódó IoT megoldások is. A legtöbb szervezet (69 százalék) azonban nem rendelkezik megfelelő felhőstratégiával, és mindössze a vállalatok 3 százalékánál alkalmaznak olyan optimalizált stratégiát, amely valóban kiemelkedő üzleti hasznot eredményez.

A legsikeresebb szervezetek évente 3 millió dolláros többletbevétellel és 1 millió dolláros költségmegtakarítással számolnak minden felhő alapú alkalmazás után. A növekvő bevételek elsősorban az új termékek és szolgáltatások eladásából, az ügyfélkör gyorsabb bővítéséből, illetve abból származnak, hogy ezek a szervezetek sokkal gyorsabban képesek belépni új piacokra.

A tanulmány kimutatta, hogy az optimalizált felhőstratégiával rendelkező vállalatok 95 százaléka olyan hibrid informatikai környezetet épített ki, amely több privát és nyilvános felhőmegoldást alkalmaz egyszerre.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy milyen akadályokkal szembesülnek a cégek vagy szervezetek a felhő alapú megoldásokra való átállás során. Ezek között említhető a szakértelem-, illetve a szakemberhiány, de sok esetben pontosan definiált stratégia és ütemterv híján akadnak el a projektek. Gondot okoznak továbbá az elavult infrastruktúrák, valamint az informatikai és az üzleti osztályok nehézkes együttműködése.

Hibrid felhő adaptáció

A hibrid felhő, azaz a privát és a nyilvános felhő szolgáltatások egyidejű alkalmazása országonként különbözik. A lista élén Korea és Japán áll, míg Ausztráliában alkalmaznak a legkevesebben hibrid felhő megoldásokat a vizsgált országok közül.
Európában Németországban a legelterjedtebb a hibrid felhő (a szervezetek 51 százalékánál), az Egyesült Királyságban (46 százalék), illetve Franciaországban és Hollandiában ennél alacsonyabb (egyaránt 42 százalék) az arány.

nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!