mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Klenovszki János
Klenovszki János
NRC Kft.
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Televíziós eszközellátottság 2016-ban

Bevezető

A magyar háztartások 83 százaléka rendelkezik digitális vétellel.

2016 őszén több mint 3.5 millió háztartás rendelkezett TV-előfizetéssel, az összes magyar tévés háztartás 91 százaléka. Analóg kábeles vétel 661 ezer háztartásban volt elérhető, több mint 3 millió háztartás pedig valamilyen digitális platformon keresztül fogta a televíziós adásokat, ezen belül az IPTV-vel rendelkező háztartások száma meghaladta a félmilliót (a háztartások egyidejűleg több vételi móddal is rendelkezhetnek).

Az időeltolásos tévénézést lehetővé tevő DVR/VOD eszközzel rendelkező háztartások aránya 62% volt. A digitális vételi mód folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években. A digitális kábel vételi móddal rendelkezők aránya 2014-ben 23,2%, 2015-ben 27,4%, 2016-ban pedig 33,9% ért el. Bár az IPTV vételi móddal rendelkező háztartások aránya is növekedett az elmúlt három évben, ez a növekedés nem volt olyan dinamikus, mint amit a digitális kábletévé esetében tapasztalunk. Ezzel párhuzamosan a szolgáltatói digitális parabola aránya nem változott, míg a digitális földi vétellel rendelkezők aránya csökkenést mutatott.

A digitális kábel és az IPTV terjedésével párhuzamosan a DVR/VOD lehetősége a háztartások több mint 62 százalékában volt megtalálható. A vizsgált időszakban a tévés háztartások 56%-a egy TV-készülékkel rendelkezett. A háztartások 32%-ában két készülék volt használatban, 11%-ban pedig három vagy még több. A készülékek technológiai jellemzői 2015-höz képest tovább javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 56%-ról 65%-ra emelkedett, de hasonló mértékben nőtt az MPEG4-es tunert tartalmazó készülékek aránya is. Nagyméretű, 94 cm vagy nagyobb képátmérőjű készülékkel minden harmadik háztartásban jelen volt, Smart TV-vel 18% rendelkezett. A 3D tévékészülékek elterjedése nő a leglassabb ütemben: a háztartások mindössze 8 százalékánál van. A háztartások több mint egyharmadában a tévékészülék legfeljebb 3 éves, 42 százalékuknál 4-10 éves, és a háztartások közel 20 százalékánál ennél is régebbi volt. A legnagyobb képátmérő tekintetében a háztartások megoszlása nagyjából egyenletesen alakult: 23 százalékuknál legfeljebb 55 cm, további 22%-nál 63 vagy 72 centiméteres, 25 százalék esetében 82 cm volt a tévékészülék képátmérője, és 94cm-es vagy nagyobb tévékészülékkel minden harmadik háztartás rendelkezett.

2016 őszén a magyar tévés háztartások 66 százalékában volt jelen valamilyen számítógép, és ezek többségénél már nem, vagy nem kizárólag hagyományos PC-t használnak. Mobiltelefont a háztartások 91%-a használt, melyek több mint felében okostelefon volt. A háztartások kétharmadában van internet kapcsolat, amit a háztartásban élők különböző eszközökön keresztül érnek el. Ezek közül a legdominánsabb a mobiltelefon 50%-kal, utána következik a laptop 43%-kal, majd az asztali PC 38%-kal és végül a tablet 15 százalékos aránnyal zárja a sort. 2016 őszén a tablet elterjedtsége a 2015. évhez képest minimáis növekedést ért el, és továbbra is csupán a családok 3%-nál használtak egynél többet.

nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!