mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Affinitási index (AFF)
A vizsgált célcsoportnak az esemény közönségében levő aránya a célcsoport mintabeli arányához viszonyítva. A program közönségprofilját jellemző adat, amely megmutatja, hogy az adott célcsoport a műsor közönségében jobban vagy kevésbé van képviselve, mint a teljes mintában. A 100 fölötti indexű célcsoportok alkotják a műsor specifikus közönségét.


Alapozó Felmérés (Establisment Survey, ES)
Az Alapozó Felmérés a Nielsen Közönségmérés évente megismételt, országos reprezentatív mintán alapuló kutatása. A kutatás minden évben ősszel zajlik, mintegy 5000 háztartás megkérdezésével. A megfigyelt népesség a Magyarországon élő, magánháztartásokban lakó személyek köre, amelynek a tévés magánháztartásokban lakó, 4 éves és annál idősebb személyekből álló almintájából becsüli a Nielsen Közönségmérés a nézőmérő panel súlyszámait, a célcsoportok nagyságát és a csatornák lefedettségét.


Alfa együttható
Az esemény (műsor vagy idősáv) vonzerejét jellemzi a csatorna többi eseményéhez képest. Számításának módja: az esemény közönségének részesedése a csatorna közönségéből viszonyítva az esemény hosszának részesedésével a csatorna (potenciális) napi műsoridejéből.

Alfa = (RSH% / ESH%) * 100

Ha az alfa index száznál nagyobb, akkor a műsor (vagy idősáv) a csatornán futó többi műsorhoz képest sikeres, mert nagyobb arányban koncentrálta a nézőket, mint amekkora hányadot az adásidőből igénybe vett.



AMR (Average Minute Rating)
Egy műsor vagy idősáv közönségének egy percre jutó átlagos száma, vagy százalékos aránya a célcsoporton belül (AMR%).

AMR = a program nézésére fordított idő/az esemény hossza



Átlagos kontaktusgyakoriság (Opportunity To See, OTS)
Megmutatja, hogy egy elért néző átlagosan hány darab reklámfilmet látott az adott kampányból.


Béta együttható
A béta együtthatóval egy vizsgált műsor (idősáv) sikerességét mérhetjük a többi csatorna műsoraihoz (idősávjaihoz) viszonyítva. A vizsgált műsor béta indexét a többi csatorna azonos típusú programjainak béta indexéhez méltányos viszonyítani.

Beta = RSH% (esemény) / RSH% (valamennyi esemény)) * 100



Break
Minden olyan reklámblokk, amely reklám kezdő- és vége főcím között került sugárzásra, valamint ide soroljuk a választási kampányok során adásba került politikai pártok hirdetéseit is. Két fő típusa: a műsort megszakító, illetve a két műsor között sugárzott reklámblokk.


Coverage (COV)
Kumulált elérés. Azon személyek száma vagy aránya (COV illetve COV%), akik az adott események - idősávok vagy műsorok - közül legalább egybe minimum 1 percre belenéztek.


Egy nézőre jutó nézett idő (Average Time Spent, ATS)
Megmutatja, hogy egy néző az adott célcsoportból átlagosan hány percig nézte az eseményt (ATS), illetve átlagosan az esemény műsoridejének hány százalékát látta (ATS%). A mutató jellemzi az esemény közönségmegtartó erejét.


Elérés (Reach)
A vizsgált eseményt legalább egy percig nézők száma (RCH) vagy célcsoporton belüli aránya (RCH%). Reklámok esetén legalább egy hirdetést látók száma, vagy célcsoporton belüli aránya.




Találatok száma: 19               1  2  >>>


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!