mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Magyar Judith
Magyar Judith
SAP AG
kommunikációs igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Új esélyegyenlőségi kérdéseket hoz a digitális kor
2007-10-16 11:18 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az Internet Hungary megnyitóján Kóka János gazdasági miniszter elmondta, a magyar lakosság több mint fele digitálisan írástudatlan.


A miniszter az analfabetizmus gondolatkörét körbejárva jutott el a digitális írástudatlanságig. Mint elmondta, a különbség az, hogy ezen probléma kezelésére most jóval kevesebb idő van. Közös azonban az, hogy az analfabetizmushoz hasonlóan a digitális írástudatlanság felszámolását is az iskolákban kell elkezdeni.

Kóka János három állami feladatot jelölt ki előadásában. Egyfelől piaci-technikai hiányosságok esetén az államnak kell segítenie a szélessáv terjedését. Másfelől tudatformálással kell segítenie a digitalizáció jelentősségének megértését. Harmadrészt az állam feladata, hogy a szabályozással ösztönözze a szolgáltatókat arra, hogy megfelelően széles kínálatot biztosítsanak a fogyasztók számára.

Az Internet Hungary fővédnöke szerint az állam jelentős eredményeket ért már el a szabályozás területén, azonban a tudatformálás területén még sok teendő akad. Ma a lakosság 57 százaléka ugyanis digitálisan írástudatlan. Hozzátette, az állam feladata ebben a helyzetben, hogy ezt az arányt radikálisan és gyorsan javítsa.

Kóka János előadása keretében jelentette be a NETrekész program elindítását, melynek célja éppen a digitális tudatformálás, a digitális írástudás fejlesztése. A program 510 millió forintos keretösszeggel gazdálkodik, melyből 255 milliót a Gazdasági Minisztérium biztosít, 255 milliót pedig az a majd húsz cég, amely már csatlakozott a programhoz.
török


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!