mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Több mint félmillióan nem otthon nézték a foci EB döntőjét
2008-07-03 09:20 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az MTV által megrendelt kutatásból kiderült, hogy főként a fiatalok nézték a meccseket 'házon kívül'.

Az AGB Nielsen és a Szonda Ipsos felmérései szerint a 2,1 millió otthoni néző mellett legalább 660 ezren nézték vasárnap este nagyobb baráti társaságban, szórakozóhelyen vagy szabadtéri kivetítők előtt a labdarúgó Európa-bajnokság döntőjét.

Az Eb alatt az m1 846 ezres átlagnézettsége és 21,7 százalékos közönségrészesedése főműsoridőben több mint 60 százalékkal volt magasabb az idei év tavaszi hónapjainak átlagánál. A növekedés kétharmada a 18-49 éves szurkolóknak köszönhető.

Jelentősen nőtt a tévézésre fordított idő, és - nem meglepő módon - a nézők többsége férfi volt; ők a tavalyinál 20 perccel több időt töltöttek a képernyő előtt idén júniusban. A döntőbe a magyar férfiak fele belenézett, és azoknak, akik a képernyő előtt ültek vasárnap este, egyharmada választott más csatornát.

A nézők háromnegyede szerint közszolgálati feladat a világméretű sportesemények közvetítése, és többségükben a sportesemény sugárzása pozitívan befolyásolta az MTV megítélését - derül ki a Szonda Ipsos hétfői kutatásából, melyet a köztévé megbízásából végzett.

Ebből a kutatásból az is kiderült, hogy elsősorban a fiatalokra jellemző, hogy a nagyobb sporteseményeket nem otthon, hanem baráti társaságban, nyilvános vetítéseken, szurkolói klubokban, éttermekben nézik.

A felnőttek 16 százaléka legalább egy alkalommal találkozott a meccsekkel ebben a formában. A döntő estéjét pedig a felnőttek 7-8 százaléka töltötteházon kívül, de focival. Összesen tehát több mint 660 ezer fővel nő azok száma, akik a döntőbe valahol, valamilyen formában belenéztek.

A köztévének nem csak a nézettsége, hanem a bevétele is megugrott az esemény kapcsán; 267 százalékkal több reklámbevételt produkált az előző év hasonló időszakához képest. A teljes júniusi reklámbevétel várhatóan meghaladja a 640 millió forintot.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!