mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Vaszily Miklós
Vaszily Miklós
ECHO
vezérigazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Új fogyasztói szegmentációt mutattak be
2008-11-27 09:40 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Univerzális fogyasztói szegmentációs modellt mutatott be a GfK és a TÁRKI.

Közös kutatást végzett a GfK Hungária és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet. Az ennek nyomán előállt fogyasztói szegmentációs modell értékesítés tervezési és célcsoport meghatározási célokra használható.

A kutatóintézetek közlése szerint az új modell segítségével jól előrejelezhető, hogy a tényleges fogyasztói szokások alapján kialakított fogyasztói csoportok várhatóan hogyan reagálnak majd a fogyasztási cikkek vagy a szolgáltatások piacán esetlegesen bekövetkező változásokra.

A modell a különféle fogyasztási területeken tanúsított szokásokat elemzi, és -ellentétben több, már létező tipológiával - a fogyasztói csoportok életstílusát azok valódi fogyasztási magatartásából olvassa ki.

A kutatásban a 14-75 éves magyar népesség fogyasztási szokásait vizsgálták. Az egyes fogyasztási területeken a személyes és háztartási fogyasztást vizsgálták a lakáshasználat, a napi és tartós fogyasztási cikkek esetében, feltételezve, hogy az egyes területeken eltérő szokások jellemzők.

A fogyasztás 6 területe közé tartozott a lakásminőség, az anyagi javak birtoklása, az élelmiszer és ruházkodás, a kultúra, az információs technológia és a pénzügy. A kutatók ezek alapján 8 jellegzetes fogyasztói csoportot találtak.

Az eredményekből kiderül, hogy a magas jövedelem nem minden esetben jelent magas színvonalú fogyasztást, az alacsony jövedelem azonban mindig egy gyengébb fogyasztási színvonalra utal.

Fogyasztás szempontjából a minta 6 százalékát tekintették fogyasztási felső rétegnek. A fogyasztói csoportokat jövedelem szerint rangsorolva a felső csoportok között a tágan értelmezett kultúra fogyasztása differenciál, míg az alsó csoportok az élelmiszerfogyasztás alapján különböznek egymástól.

Részletek a fogyasztói csoportokkal és internethasználatukkal kapcsolatban a tanulmányok között!


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!