mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Januártól tilos a közterületi dohányreklám
2001-12-29 19:57 [Magyar Hírlap]

Az elmúlt napokban még több helyen új, cigarettamárkákat népszerűsítő óriásplakátokat raktak ki, ám január 1-jére mindet eltávolítják.

2002. január elsejétől sem plakátokon, sem járműreklámokon nem népszerűsíthetik termékeiket a dohánygyárak. A dohánytermékek népszerűsítési tilalma a közterületi reklámcégeket évi mintegy 1,5 milliárd forinttól, bevételük kb. 10 százalékától fosztja meg. Az elárusítóhelyek kivételével sehol sem lehet dohánytermékeket reklámozni 2002-től. Azt követően ugyanis, hogy ez év közepén a médiumokból kiűzték a cigarettákat népszerűsítő hirdetéseket, januártól már közterületen sem lehet ilyen reklámokat elhelyezni. Az utcákon ma még rengetek a cigarettareklám, sőt az elmúlt napokban például több helyen újakat is kiraktak, január 1-jére viszont mindet eltávolítják - ígérik a dohány- és reklámcégek. Az óriásplakáthelyeket kiadó Avenir marketingigazgatója elmondta: december 31-e után a reklámcégek felelőssége, hogy levegyék a jogszabálysértő plakátokat. A Magyar Dohányipari Szövetség ügyvezető elnöke, Patai András emlékeztetett arra, hogy néhány évvel ezelőtt, amikor az egészségügyi figyelmeztető felirat került fel a reklámokra a törvény előírásai szerint, a megadott határidőre sikerült lecserélni a hirdetéseket, ami nemritkán kemény éjszakai munkát jelentett a közterületi reklámcégek számára. A tisztiorvosi szolgálat és a fogyasztóvédelem munkatársai mindenesetre árgus szemmel figyelik majd a hirdetéseket - mondta Ütő István helyettes országos tiszti főorvos. Szankcióra azonban csak a Fogyasztóvédelmi Főfelügyeletnek van lehetősége, az esetleges bírságnak sem alsó, sem felső határa nincs - közölték. A dohánycégek be fogják tartani a reklámtilalmat - mondta Patai András, bár bevallotta, hogy indokolatlanul szigorúnak tartják azt. Véleménye szerint egyébként a reklámtilalom nem lesz hatással a cigarettafogyasztásra, a hirdetések ugyanis nem a fogyasztást, hanem a márkaválasztást befolyásolják. A tilalom a közterületi reklámcégeket évi mintegy 1,5 milliárd forinttól, bevételük kb. 10 százalékától fosztja meg. A Mediagnozis elemzése szerint idén 11 hónap alatt több mint 1,5 milliárd forintot fordítottak óriásplakátokra és city-light poszterekre a dohánycégek. Ez ahhoz képest, hogy óriásplakátokon csaknem 16, city-light posztereken pedig majdnem 2 milliárd forintért hirdettek a különböző cégek, nem túl jelentős összeg.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!