mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Sályi Réka
Geometry Global ügynökségi cégcsoport
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Szigorítanák a gyógyszerhirdetéseket az internetes keresők
2010-06-22 09:43 [HENT]

A Google után a Yahoo és a Bing is szigorítja a szponzorált keresési találatok hirdetési feltételeit, kiszűrendő az illegális és hamis gyógyászati termékeket.

A legnagyobb keresőmodulok üzemeltetőit számos kritika érte, amiért kevéssé kontrollálják a keresőoldalaikon megjelenő gyógyszerhirdetési találatokat. A Securing Pharma beszámolója szerint azonban azzal, hogy a Google tavalyi bejelentése után a Microsoft és a Yahoo is a szponzorált keresési találatokra vonatkozó hirdetési feltételek szigorítása mellett döntött, csökken az esélye annak, hogy a potenciálisan veszélyes termékeket kínáló illegális patikák a nagyobb keresőoldalakon hirdessenek.

A Yahoo és a Microsoft aktuális közleménye szerint a szigorúbb szabályozás értelmében csak azon online kereskedők vásárolhatnak majd szponzorált találatot a cégektől, amelyek az Egyesült Államok internetes patikákra vonatkozó engedélyezési rendszerében (Verified Internet Pharmacy Practice Sites, VIPPS) akkreditációt szereztek, és az ennek megfelelő tanúsítványokkal rendelkeznek. A Google tavaly jelentette be, hogy a VIPPS és annak kanadai megfelelője, a CIPA tanúsítványaival rendelkező gyógyszerkereskedőknek ad el hirdetési felületet.

Egy tavalyi felmérés szerint a nagyobb keresőmodulok találatai között megjelenő gyógyszerhirdetések 80-90 százaléka törvénysértőnek minősült, vagyis recept nélkül kínált vényköteles termékeket, illetve gyógyszerhamisítványokat hirdetett. Az amerikai National Association of Boards of Pharmacy (NABP) saját, 5000 online patikát vizsgáló kutatása szerint azok 96 százaléka nem tartotta be a gyógyszer-értékesítésre és -hirdetésre vonatkozó jogszabályokat.

Bár a Google, Yahoo és a Microsoft döntését pozitívan értékelték az egészségügyi szervezetek, az ilyen jellegű intézkedéseknek is megvannak a maguk korlátai. Egy, a múlt hónapban nyilvánosságra került esetben ugyanis kiderült, hogy az érintett patika nem csak hamis gyógyszereket kínált, de hamis működési engedéllyel is leplezte tevékenységét.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik őszi konferenciát várja a legjobban?

Internet Hungary

Brand Festival

Marketing Summit

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!