Pólót tervezhetünk egymásnak a neten
2010-11-09 09:42 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Crowdsourcing alapon működő pólóáruházat indítottak egyetemisták.
Birdband néven indítottak crowdsourcing alapokra építő ruhamárkát budapesti fiatalok. A webáruházban először pólókat lehet csak kapni, később bővülhet a kínálat. A kollekciót nem ruhatervezők álmodják meg. A tervét bárki beküldheti, a látogatók szavaznak róla, a kedvenceket a Birdband legyártatja, s a terv gazdája pénzt kap. A vásárláson és tervküldésen túl lehet kommentelni, lájkolni az oldalon, illetve információt lehet kapni a tervezőkről is.
A kommunikáció - tekintettel az anyagiakra - elsősorban szájhagyományra, ajánlásokra építkezik, ugyanakkor készült a bevezetéshez egy alacsony költségvetésű filmecske is. Emellett december elején az addig beérkezett legjobb tervekből kiállítást szerveznek a fővárosban. A csapatnak van professzionális segítsége is: a webáruház kialakításában az SK&CO formatervezői segítettek az egyetemistáknak.
"Olyan közösséget akarunk kiépíteni, ami közel hozza az irigylésre méltó kreatívok világát az emberekhez. Mi, fiatalok, szeretnénk részévé válni a kreatív folyamatnak, vagy szakértőként feltűnni, ez ma benne van a levegőben. Ahogy az embernek van véleménye például egy zenekarról, ugyanúgy szeretne véleményt mondani művészekről, dizájnerekről és a munkáikról is. Erre korábban ilyen könnyű, és kézzelfogható módon nem volt lehetőség. Így az átlag netpolgár is részesévé válik az alkotási folyamatnak. Beküld, vagy beleszól, véleményt mond, vásárol.
Közvetlen és kortárs megnyilvánulási formája a fiatalok városi kultúrájának" - mondja Ondrejka Gábor, a vállalkozás alapítója.