mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kis Gergely
Kis Gergely
eNET/ Budapesti Corvinus Egyetem
ügyvezető igazgató / tanársegéd


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Bravúr a köztévénél: még az RTL-t is megverte Wolf Kati
2011-05-16 14:11 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Minden harmadik tévénéző az Eurovíziós Dalfesztivált választotta szombat este. A verseny európai össznézettsége az eddig nyilvánosságra hozott adatok alapján várhatóan az utóbbi éveknél magasabb lesz.

30,2 százalékos közönségarányt ért el a felnőtt nézők körében az 56. Eurovíziós Dalfesztivál, a szombat esti több mint háromórás élő közvetítés alatt a kereskedelmi csatornákat is megverte a köztévé. A közszolgálati csatornán azonban szokatlan módon még ennél az értéknél is jobb eredményt hoztak a kereskedelmi célcsoportban, miután a 18-49 évesek 32,1 százaléka választotta az MTV-t. Figyelemre méltó tény, hogy így végül a Magyar Televízió tudott véget vetni az RTL Klub 141 napja tartó főműsoridős, kereskedelmi célcsoportbeli dominanciájának, amely egyébként a leghosszabb "nyerő széria" volt a kereskedelmi televíziózás 1997-es magyarországi elindulása óta.


A szombati közvetítést 1 millió 49 ezren nézték végig, az ezt megelőző félórás felvezető műsort is több mint félmillióan választották, és hasonlóan jó eredményt produkált a keddi elődöntő is, amelynek átlagnézettsége megközelítette a 800 ezer főt. A szombati döntőbe már közel 3 millió néző kapcsolódott be legalább egy percre, ezt azt jelenti, hogy minden harmadik magyar találkozott az Eurovíziós Dalfesztivállal ezen az estén. Természetesen a nézői csúcsot Wolf Kati fellépésekor regisztrálhatta az m1: ekkor 1 millió 600 ezren nézték az adást, a kereskedelmi célcsoportban közel 38 százalékos közönségaránnyal, ez utóbbi érték az eredményhirdetés perceiben az 50 százalékot is elérte. A jó eredményben jelentős szerepe lehetett a magyarországi közszolgálati és kereskedelmi műsorszolgáltatók médiatörténeti összefogásának: a közmédiarendszer támogatásán kívül az Eurovíziós Dalfesztivál mellett buzdított a Wolf Katit felfedező RTL Klub is.

A nézettséggel elégedett a köztévé, az eredménnyel kevésbé: Nem csak mi vártuk Wolf Katit előrébb, a fogadóirodák, zenei szakértők szerint is a 3-5. helyre volt esélyes - mondta Várkonyi Attila a Ma Reggel című műsorban. Az eurovíziós projekt vezetője azt is elmondta: ezután le kell vonni a következtetéseket, és el kell dönteni, hogyan tovább. Annyi biztos azonban, hogy a magyar zenének sikerült átlépnie a határokat, több országból érdeklődnek a dal kiadása iránt - tette hozzá. Szabó László, az MTVA kommunikációs igazgatója szerint jó dallal és jó előadóval vett részt a Magyar Televízió az Eurovíziós Dalfesztiválon. "Büszkék vagyunk Katira, a csapatra és büszkék vagyunk a hazai és határon túli összefogásra. Ki kell emelni a magyar közmédiarendszer munkáját is, hiszen a közvetítő MTV mellett a Duna Tv, a Magyar Rádió és az MTI is közreműködött a magyarországi és nemzetközi promócióban. Be kell azt is látnunk, hogy ez a verseny nem kizárólag a dalokról szól, számos egyéb körülmény befolyásolja a végeredményt, de Wolf Kati kiváló produkciót nyújtott, és sikeresen népszerűsítette a magyar zenét külföldön is."

A 18-49 éves korosztály múlt heti legnézettebb műsora este hét és tizenegy óra között egyébként az RTL-es Fókusz hétfői adása volt, a legnagyobb közönségarányt (42,6 SHR%) ugyanezen csatorna valóság show-jának, a ValóVilágnak a záró adása tudta elérni. E mutatót tekintve a második a VV spin-offja, a Szerelem a legfölsőbb szinteken szerdai epizódja lett 42,1 százalékkal, a harmadik pedig a Csillag Születik című tehetségkutató szombati élő adása lett 40,7-del.

Ha nemcsak a főműsoridőt vesszük figyelembe, az RTL a pénteket és a vasárnapot is elvesztette, ezeket azonban már nem a köztévé, hanem a másik nagy kereskedelmi csatorna, a TV2 zsebelhette be - mind a teljes lakosságra, mind a 18-49 éves korcsoportra vonatkozóan. Az AGB Hungary Médiakutató Kft. adatai szerint a hét utolsó napján a TV2 a főműsoridőt is magáénak tudhatta. A csatorna a pénteket elsősorban zenés show műsorának, a Nagy Duettnek, a vasárnapi jó teljesítményt pedig az esti Moziverzum filmnek, a Szupersulinak köszönheti, előbbit 1,15, utóbbit 1,4 millióan nézték.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!