Az Ikea az év hirdetője
2011-05-17 13:10 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
A cannes-i reklámfesztiválon a svéd bútorkereskedő lett az év legjobb hirdetője.
Az 58. Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztiválon, a világ legnagyobb presztízsű nemzetközi reklámversenyén az IKEA lett az "Év hirdetője", amit az innovatív marketing megoldásokért és a hirdetők ügynökségeinek kreatív munkájáért ítélnek oda. Az IKEA számos ügynökség bevonásával folytatja azt a közös munkát, amelynek eredményei a vásárlók áruházba invitálását célzó szokatlan és humoros kampányok. Marketing stratégiájuk alapelve, hogy széles kínálatot biztosítanak a stílusos, ugyanakkor funkcionális lakberendezési termékeikből, amelyek árát annyira alacsonyan tartják, hogy a legtöbb ember számára elérhetővé váljanak. Az IKEA képes volt arra, hogy a globális kommunikációját a helyi célközönségre adaptálja: ennek köszönhetően kampányai országról országra eltérőek, mindig a helyi viszonyokhoz, kulturális sajátosságokhoz igazodnak.
Az első Cannes Lion díj megszerzése (1991) óta az IKEA reklámok 50 további díjat nyertek különböző kategóriákban, beleértve a Film Grand Prix elismerést 2003-ban a "Lámpa" c. produkcióért, valamint a Titanium Lion díjat 2010-ben a "Facebook bemutatóterem" projektért.
"Sikeresnek bizonyul az IKEA decentralizált marketingkommunikációja, amelynek keretében számos és sokféle ügynökséggel tartanak szoros kapcsolatot."- mondta Philip Thomas, a Cannes Lions ügyvezető igazgatója. "A vállalat kiemelkedő eredményei Cannes-ban jól mutatják, hogy világos jövőképük van, ugyanakkor rugalmasak és nyitottak arra, hogy ügynökségeik megmutassák, mire képesek a kreativitás terén. Gratulálunk az IKEA-nak és az ügynökségeinek a jól megérdemelt díjhoz!"
Az "Év hirdetője" díjat Noel Wijsman, az IKEA globális kereskedelmi vezetője, az IKEA csoport elnök-helyettese veszi át 2011. június 25-én, aki elmondta: "Megtisztelő, hogy az IKEA nevében átvehetem a díjat, ami a hirdetői tevékenységünk érdemi elismerése számunkra, de egyúttal azok felé is üzenet értékű, akik funkcionális és dizájnos otthonra vágynak. Arra szeretnénk inspirálni az embereket, hogy a képesek legyenek kielégíteni a szükségleteiket, valóra váltani az álmaikat a mindennapokban, a saját otthonaikban. És ezt mosolyogva tesszük. Köszönjük a velünk kapcsolatban álló kreatív ügynökségek és a házon belüli ügynökségünk, az IKEA Communications munkáját!"
Kapcsolódó cikkek:
További hírek:
|