mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
dr. Bíró Péter
dr. Bíró Péter
Marketing tanácsadó, oktató, igazságügyi szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Függetlenség, integráció, hatékonyság
2011-07-12 09:20 [Világgazdaság]

A magyar írott sajtót az átlagnál magasabb jövedelműek olvassák, ezért a hirdetők számára rendkívül fontos - mondja dr. Bayer József, az Axel Springer ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak adott interjújában.

- Hogyan értékelhető az Axel Springer magyarországi érdekeltségeinek, cégeinek összesített tavalyi teljesítménye? Hogyan hatott a gazdasági és az iparági válság a cégcsoportra?

A cégcsoport bevételarányos nyeresége kedvezően alakul. Ez a mutató az elmúlt négy évben egyszer sem esett 10 százalék alá, 2010-ben pedig elérte a 13 százalékot. Az árbevétel összetétele érdekesen alakult a válság idején: a terjesztési árbevétel átvette a vezető szerepet, ma az összes árbevételünk csaknem 60 százalékát a nyomtatott lapok árából realizáljuk. Ennek egyszerű oka van: a hirdetési piac óriási nyomás alá került. Az elmúlt esztendőkben két számjegyű volt az évenkénti hirdetés-visszaesés. Ha a magyarországi vállalatok a következő esztendőkben tartani akarják az eredményüket, valószínűleg jelentősen vissza kell fogniuk a marketingköltségeiket. A jövőben feltehetőleg csak a piacvezető termékekben hirdetnek. A lakosság pedig csak azokat a termékeket és szolgáltatásokat vásárolja majd, amelyek elsődlegesen fontosak számára. Nekünk arra kell törekednünk, hogy termékszerkezetünk döntően a piacvezető lapokra épüljön. Az újságíróinknak, szerkesztőinknek kiválóan kell érezni a folyamatosan változó környezetet. Az adott piaci szegmensnek megfelelő, magas szintű tartalomkészítés biztosíthatja a kiadó sikerét. Ilyen sikeres termékek a megyei napilapjaink, valamint a Világgazdaság, a manager magazin, a Kiskegyed, a televíziós programújságok stb. Ha tudjuk, hogy a következő esztendőkben a gazdasági környezet folyamatos átalakuláson megy át, akkor fel kell készülni arra is, hogy e változó kihívásokhoz igazítsuk a kiadó termékszerkezetét, valamint új személyi összetétellel és új felállással vágjunk neki a következő esztendőknek.

- Emiatt történt, hogy a cégtől az elmúlt időszakban az online és a marketingterületről is távoztak vezetők?

A világméretű gazdasági recesszió hatásai jelentős nyomokat hagynak a magyar gazdaságon is. A magyar gazdaság egyszerre éli át az egészségesre zsugorodás és az egészségesre növekedés állapotát. Ezért a következő években további árbevétel-csökkenésre kell berendezkednünk, és a költségszerkezetünket ehhez kell igazítanunk. Korábban már teljes egészében központosítottuk a számvitelt, gyártási központokat hoztunk létre, optimalizáltuk egyes magazinok gyártási szerkezetét, a nyomott példányszámokat, a nyomda és a papírbeszerzés költségeit. Mindezek együtt tették lehetővé, hogy ezt az említett bevételarányos eredményt tudjuk felmutatni. Most jutottunk el oda, hogy további területeken is integrációt hajtunk végre. A következő esztendőkben arra törekszünk, hogy a tartalomszolgáltatás teljesen integrált legyen. E folyamatban optimalizálható a munkaerő-ráfordítás, ezeket a lépéseket megléptük, és ez érinti az online és a marketingterületet is. Az említett területekről kiváló kollégák távoztak. A marketing területén a koncentráció a terjesztési és hirdetési marketingtevékenységre terelődik, az általános marketingtevékenységet átmenetileg felszámoltuk. Úgy ítéljük meg, hogy a következő években ez utóbbira nem lesz szükség.

Folytatás a Világgazdaság Online-on.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Break

Coverage (COV)

SHR% (közönségarány)

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!