mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Erős Attila (Fotó: Köő Adrienn)
Erős Attila
Fastbridge
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Digitális kültéri reklámok: megelevenednek a nagyvárosi utcák
2011-07-12 13:56 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Teljesen felforgatja az out of home médiát a digitális technológia, a következő években nemcsak a reklámtortából kihasított szelete fog nőni, hanem strukturális átalakulás is várható.

A Kinetic Worldwide Nagy-Britanniára vonatkozó kutatása szerint a 2010-es 880 millió fontról 1,15 milliárdra fog nőni az OOH-eszközökre költött pénz 2020-ig, ennek pedig csaknem negyedét (23%, 260 millió font) fogják digitális megoldásokra fordítani.

A digitális plakátok nem pusztán lecserélik majd a hagyományosokat, hanem azoknál jóval nagyobb elérést is biztosítani fognak. A digitális plakáthálózat Nagy-Britannia harminc városában, összesen 110 ezer eszközzel lesz jelen. Egészen új szektorai jelennek meg az OOH-nak a következő években: a broadcast és a targeted. Előbbi sok jól elhelyezett hagyományos plakátból és néhány prémium digitális eszközből fog állni, az utóbbinak pedig az a lényege, hogy folyamatosan változó, alkalmazkodó kampányok futtathatók segítségével.

Az előrejelzés szerint egyes nagyvárosi utcák igazi multimédiás környezetté változnak a következő években. Az egyre több zsebben lapuló okostelefonok és az új digitális plakátok interaktivitást lehetővé tevő NFC- és RFID-technológiájának ötvözésével a marketingtevékenység és a közösségi szórakoztató tartalmak közzététele hatalmas változáson megy majd keresztül. Az új technológia segítségével ráadásul egyre könnyebben ismerhetők fel a fogyasztói típusok és lelkiállapotok.

A kutatás rávilágít, hogy az emberek többsége már most is szívesen lépne kapcsolatba plakátokkal. A válaszadók ötöde úgy véli, hogy a jövő reklámeszközei felismerik majd őt az utcán, háromnegyedük tervezi, hogy okostelefont vagy tablet pc-t fog használni, kétharmaduk számít digitális kijelzőkre a legtöbb városközpontban.

A kültéri reklámozás tehát szimbiózisba lép a mobiltechnológiával és az internet világával, így újabb pénzcsapok nyílnak meg a piac számára. A tartalomnak az OOH-eszközök esetében is egyre nagyobb szerep jut, a digitális plakátok híreket és szórakoztató tartalmakat is nyújthatnak majd.

"Zavaró tényezők helyett igazi katalizátorai lesznek az out of home szegmensnek az új technológiák" - mondta el James Copley, a Kinetic Worldwide nagy-britanniai ügyvezetője. "Kutatásunk alapján kijelenthető, hogy az OOH változó korba lépett, olyan korba, melyet új technológiák integrálása révén növekvő részesedés fog jellemezni. Mindez persze csak lehetőség, amit a piac szereplőinek kell majd valóra váltaniuk" - tette hozzá a szakember.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Break

SHR% (közönségarány)

Exkluzív break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!