mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Balogh Erika
Balogh Erika
Insomnia Reklámügynökség
stratégiai tervező


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Merre tovább, 3D?
2011-09-23 16:21 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A gyönyörű térhatású megoldásokkal teletűzdelt Avatar nyűgözte le utoljára igazán a mozilátogatókat, ez azonban két éve volt. Mi a következő lépés?

A mozivásznon régebb óta van jelen a harmadik dimenzió, mint azt legtöbben gondolhatnánk. Az első 3D-s filmmel kapcsolatos szabadalmat 1896-ban jegyezték be, az 1950-es években pedig már tévéműsorok is operáltak ezzel a megoldással. A jól ismert piros-kék szemüvegek az 1970-es évekig népszerűek maradtak.

Csak az utóbbi években kezdett el azonban a nagy hollywoodi stúdiók legnagyobb érdeklődésre számot tartó alkotásaiban is megjelenni ez a technológia, újabban pedig már otthonunkban is élvezhetjük ezt a megoldást a 3D-s televízióknak köszönhetően.

A legújabb generációs tévékészülékek iránti kereslet azonban alacsonyabb, és lassabban növekszik, mint amilyen tempóra sokan számítottak. Szakemberek szerint ez elsősorban két okra vezethető vissza. Az első, hogy még az ebből a szempontból a legfejlettebbnek számító Egyesült Államokban is csak nem rég álltak át az analóg műsorszórásról a digitálisra. Az emberek nem akarnak ismét tévét vásárolni csak azért, hogy három dimenzióban nézhessék az egyelőre jórészt még csak dvd-n elérhető műsorkínálatot, pláne egy pénzügyi válság kellős közepén. A másik, ennél nagyobb akadály pedig az, hogy a 3D-s tévékhez is speciális szemüveget kell használnunk - véli Scott McCutcheon, a Synovate elemzője.

A tévénézők fejében a televíziózás a pihenéssel, hátradőléssel, laza szórakozássá vált egyenlővé, nem akarnak külön erőfeszítéseket tenni a műsorok élvezése érdekében. Ráadásul eddig egy komolyabb tévés fejlesztés miatt sem kellett külön felszerelést viselni, ebből a szempontból a digitális átállás, a 16:9-es képarányra való váltás, vagy régebben a némafilmről hangosra, vagy a fekete-fehérről színesre való átállás sem okozott gondot.

A japán Nintendo már előállt egy kis, hordozható eszközzel, a 3DS játékkonzollal, amely képes szemüveg nélkül is térhatást elérni, ráadásul úgy, hogy állítható annak mértéke, illetve teljesen ki is kapcsolható a háromdimenziós érzet. A technológia elterjedése a Synovate szakemberei szerint azon múlik, hogy a többi nagy konzolgyártó, a Sony és a Microsoft is követi-e a Nintendót ebbe az irányba.

A következő lépést tehát nagy valószínűséggel a videojátékok felé teszi majd meg a 3D piac, onnan pedig exponenciálisan növekvő sebességgel terjedhet tovább a televíziózásba, de akár a marketingeszközök, a gyógyászat vagy az oktatás területére is. Ehhez azonban búcsút kell intenünk a szemüvegeknek - szögezte le McCutcheon.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!