mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Vaszily Miklós
Vaszily Miklós
ECHO
vezérigazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Elindult a Google zeneboltja
2011-11-17 10:33 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Szerdán startolt az online óriás internetes zeneáruháza és felhasználói tárhelyszolgáltatása, a Google Music. A userek a megvásárolt dalokat a Google+ közösségi oldalon is ingyen megoszthatják.

Sok iparági szakértő az Apple iTunes nevű, régóta sikerrel üzemelő (elsősorban az iPod mp3-lejátszókhoz kapcsolt) zeneáruházához hasonlítja a Google új szolgáltatását. Ez utóbbi tárhelye ingyenes és 20 ezer zeneszám fér el rajta felhasználónként, előbbié 25 dollárba kerül évente, viszont 25 ezer dalt tárolhatunk rajta. A Warner Music Grouphoz tartozó előadók és albumok nem kaphatók a Google-nál, viszont elérhetők az iTunes-on. A sor még sokáig folytatható lenne, de az AllThingsDigital szakértője szerint az efféle összevetés értelmetlen.

A Google Music ugyanis nem azért indult, hogy kihívást jelentsen az iTunes számára. A cél egyszerűen az volt, hogy a Google Android nevű operációs rendszerével üzemelő mobileszközöket használók számára is elérhető legyen egy zeneáruház, ezekkel a készülékekkel ugyanis nem lehet hozzáférni az Apple szolgáltatásához. Az iPhone felhasználói ugyan ha nagyon akarják, elérhetik a Google Musicot, de ehhez is különféle ügyeskedésekre van szükség, ami a többség számára valószínűleg riasztó lesz.

A két szolgáltatás népszerűségi párharcát tehát tulajdonképpen a mobilplatformok csatájának kimenetele fogja eldönteni, nem pedig egymáshoz képesti előnyeik vagy hátrányaik - vonja le a következtetést Peter Kafka.

Egy érdekesség azért akad a Google Music háza táján, ez pedig a megosztási lehetőség. A Google mindig is jó volt abban, hogy különféle szolgáltatásait összekapcsolja, ezzel próbálkozik most is. A megvásárolt dalokat ugyanis a tulajdonosok ingyenesen hallgathatóvá tehetik ismerőseik számára a cég nyáron rajtolt közösségi oldalán, a Google+-on, amely nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a Facebook legyőzését. Ehhez azonban tömegeket kellene rávennie arra, hogy egy újabb általános közösségi szolgáltatásra benevezzenek - az ingyenes legális zenehallgatás talán segítségére lesz ebben.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!