mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
dr. Bíró Péter
dr. Bíró Péter
Marketing tanácsadó, oktató, igazságügyi szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kivonul a görög piacról az RTL
2012-01-06 09:31 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Eladja a görög Alpha Media Groupban meglévő 70 százalékos részesedését a kisebbségi tulajdonosnak, Dimitrisz Kontominasznak Európa vezető szórakoztatóipari vállalata.

A görög befektető jelenleg 30 százalékos tulajdonhányaddal rendelkezik, vagyis az ügylet létrejöttével ismét kizárólagos tulajdonossá válna, még az első negyedévben. Ezt azonban előbb még a helyi versenyhatóságoknak is jóvá kell hagyniuk. A megállapodás értelmében az Alpha jelenlegi vezetősége a helyén maradna - olvasható az RTL Group közleményében.

"Görögország mély és elhúzódó pénzügyi-gazdasági válsága miatt úgy döntöttünk, hogy elhagyjuk a piacot" - nyilatkozta Gerhard Zeiler, az RTL Group vezérigazgatója. "Örülünk, hogy találtunk egy olyan megoldást, ami lehetővé teszi az Alpha számára a további működést" - tette hozzá.

Dimitrisz Kontominasz elmondta: "Sajnálom, hogy az RTL Group elhagyja Görögországot, főleg az elért fejlesztések fényében, hiszen az elmúlt három évben komolyan sikerült erősíteni az Alpha piaci pozícióját. A cég vezetőségével azon fogunk dolgozni, hogy átvezessük a vállalaton a válságos időszakon."

Az RTL Group 2008 decemberében vásárolt többségi részesedést a görög társaságban. Az azóta eltelt időben az ország televíziós reklámpiaca becslések szerint több mint 50 százalékkal zuhant. Eközben a komoly - mintegy 45 százalékos - költségcsökkentés mellett az Alpha TV növelni tudta közönségarányát a fő célcsoportjának számító 15-44 évesek körében, a mutató 12,5 százalékről 14,6-re emelkedett a három év alatt.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!