mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Ménesi Zsolt
Ménesi Zsolt
Akció-NXS Reklámügynökség Kft. (AKCIÓ 360)
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Így interneteznek a magyarok
2012-07-10 12:10 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Tavalyhoz képest nőtt az internetezésre fordított idő, a tevékenység egyre inkább elszakad az asztali számítógépektől. Egyelőre kevés appot töltünk le okostelefonjainkra.

Míg 2011-ben naponta 201 percet töltött egy átlagos, legalább hetente internetező 15-49 éves internethasználattal, addig ez idén már 207 perc - állapítja meg a GfK Hungária Digital Connected Consumer 2012 felmérése. Ez a minimális különbség azonban belső szerkezetében sok érdekességet rejt. Egyrészt gyorsan csökken az asztali gépek szerepe a laptopokkal szemben. Míg az előbbi esetében 149 percről 122 percre csökkent a napi használat, addig a laptopok részesedése 47 percről 71 percre nőtt.

Bár időtartamát tekintve a mobileszközökről történő internetezés a teljes internethasználat aránylag kis szeletét adja - 2011-ben 3 perc, 2012-ben 14 perc -, az időtartam növekedése azonban rendkívüli dinamikát mutat, és jól példázza az ezen eszközök további térnyerésének lehetőségét.

A vizsgált célcsoportban még mindig komoly többségben vannak azok, akik csak PC-n vagy laptopon interneteznek. Ők teszik ki a válaszadók közel kétharmadát, ugyanakkor ma már minden 12. felhasználó a világhálón eltöltött idejének több mint egynegyedét mobileszközök segítségével teszi.

Ma még egyértelműen látszik, hogy a mobileszközökön rövidebb időszakokat töltenek el a felhasználók, és a hosszasabb böngészésre általában még a hagyományos elérési formákat választják.

A mobileszközök használatának vannak bizonyos speciális körülményei, esetei is. A mobileszköz használók leggyakrabban utazás vagy várakozás közben interneteznek.

Vannak olyan speciális használati célok, melyek vagy inkább a hagyományos eszközökhöz kapcsolódnak, vagy már tipikusan a mobileszközök szolgálják ki az ilyen igényeket. Az online vásárlás, az online ügyintézés, a videómegosztó oldalak látogatása még azok esetében is inkább a hagyományos gépekhez kötődik, akik intenzíven használnak telefont vagy táblagépet internetezéshez; az ő körükben a közösségi oldalak látogatása, az e-mailek írása és a híroldalak látogatása viszont már egyértelműen a mobilgépekhez kötődik. Ez mondható el a térképalkalmazások, navigációs szoftverek használatáról is, de ez nem meglepő ezen alkalmazások felhasználási jellege miatt.

Az okostelefonok használatához az alkalmazások letöltése is szorosan hozzátartozik, bár Magyarországon ilyen téren még bőven van fejlődési lehetőség. Az okostelefont és táblagépet használók átlagosan nyolc alkalmazást töltöttek le és csupán négyet használnak rendszeresen. Az adatok azonban nagy szórást mutatnak. Sok új belépő még csak most kezdte felfedezni ezt a lehetőséget, míg a legtapasztaltabb felhasználók akár már több száz alkalmazást is kipróbáltak. Különösen aktívak az iPhone használók, akik körében a letöltött alkalmazások átlagos száma eléri a huszonhármat. Talán nem meglepő, hogy a legnépszerűbb alkalmazás a Facebook, amely ötből négy okostelefon tulajdonos készülékén megtalálható.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!