mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Rabok, vadászok, istennők: a magyar nézőket kutatta a Universal
2012-10-03 11:20 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az NBCUniversal a magyar televíziónézőket vizsgálta legújabb, 'U People' kutatásával, amely a Nielsen Közönségmérés adatai alapján a 6,4 millió tévézőt tizenegy szegmensbe osztotta.

"A U People szegmensek egy új szempontból mutatják meg nekünk és a hirdetőknek is a közönségünket, a televíziózási szokásaikat, hogy mire fogékonyak, hogyan élnek és milyen márkákat szeretnek. Magyarországon a televíziónézők aránya az egyik legnagyobb a világon. Ezeknek az új szegmenseknek a segítségével a hirdetők eddig soha nem látott módon tudják behatárolni a célcsoportjukat" - mondta Laxmi Hariharan, a Universal Networks International marketingigazgatója a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény tanúsága szerint.

A nem földi sugárzású televíziót nézők 44 százaléka fogékony a filmekre és sorozatokra Magyarországon, amit a két fő szegmens (a "Nagy Esti Otthonmaradók" és a "Krimi/Dráma Királynők") ad ki. Ez több mint 1,2 millió televíziónézőt jelent.

A nem földi sugárzású csatornákat nézők 8 százalékát teszik ki a "Nagy Esti Otthonmaradók" tagjai, akiket hétközben a munka és a családi élet foglal le. Mivel a televíziózás számukra egy nagy esemény, éppen ezért az elvárásaik is magasak. A "Nagy Esti Otthonmaradók" szeretik a sikermozikat, különösen a kaland és akciófilmeket; valamint a nemzetközi, divatos sorozatokat.

A kábel és műholdas csatornákat néző közönség további 10 százalékát a "Krimi/Dráma Királynők" teszik ki, akik szeretnek elmerülni mások életében. Jó szemük és érzékük van a részletekre, élvezik, ha detektívet játszhatnak. A kedvenceik között éppen ezért a krimi sorozatok és drámák is megtalálhatók, köztük a kórházi sorozatokkal. A tanulmány ezen kívül megkülönbözteti a "TV imádók", a "Földfeletti Trendkövetők", a "Családos Istennők", az "Igényes Nagymenők", a "Képzelt Család", a "Nevetésimádók", az "Őszülő Kutatók", a "Hírvadászok" és a "Szappan Rabok" csoportokat.

A 'U People' kutatást az NBC Universal a kifejezetten televíziós kutatásokkal foglalkozó Clusters ügynökségtől rendelte meg. A felmérés során a Nielsen Közönségmérés 1878 panel tagját vizsgálták, amit a fókusz csoportok feltérképezése követett 2012-ben.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!