mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Drevenka Edit
Drevenka Edit
Aegon Magyarország
PR vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Túlbecsülte magát az Apple
2013-01-15 16:02 [Marketinginfo.hu]

A technológiai cég visszafogta az iPhone 5 készülékeihez szükséges LCD-kijelzők és más alkatrészek megrendelését, a vártnál gyengébb kereslet miatt. Egyes vélemények szerint az Apple-nél strukturális hibák vannak.

A megrendeléseket a felére csökkentették, amelynek oka, hogy a készülék iránti igény nagyjából a fele annak, amelyet a vállalat tervezett, az első negyedévben- számol be a Wall Street Journal.

Az amerikai cégóriás számára komoly kihívást jelent a dél-koreai Samsung, amely több árszegmensben értékesített Google Android-alapú modeljevel elhódította a vállalattól, a világ legnagyobb okostelefon-gyártója címet. További konkurenciát támaszt, hogy növekszik a kereslet a kínai gyártók olcsó okostelefonjai - így például a Huawei Technologies- termékei iránt. Míg az elmúlt években az iPhone és az iPad töretlen népszerűsége fellendítette az Apple eladásait, addig a tavalyi utolsó negyedévekben a befektetők már kétségeket fogalmaztak meg arról, hogy a növekedés folytatódhat.

Mindemellett az Apple eddig nem volt képes a Samsung eredményeit elérni. A tavalyi harmadik negyedévben a globális okostelefon eladások 14%-át produkálta, szemben 2011 negyedik negyedévének 23%-os rekordjával. Ezzel szemben a Samsung piaci részesedése 31,3%-ra nőtt 2012 harmadik negyedévében, szemben 2010 hasonló időszakának 8,8%-os eredményével.

Gyengülő innováció?

Ira Kalb a Dél-Kaliforniai Egyetem marketingprofesszora szerint az Apple eladáscsökkenéseinek és szeptember óta tartó tőzsdei gyengélkedésének oka, hogy a cég Steve Jobs halála óta kevésbé képes átütő innovációra. Szerinte az iPhone 5 nem elégítette ki a nagy várakozásokat és technikai szempontból több ponton alulmúlja a korábbi modellt, például a silány térképszolgáltatás miatt. Meglátása alapján az iPhone 5, nem a hozta el a vállalat imázsához kötődő forradalmi újításokat, inkább csak az iPad 4-hez képest hozott evolúciós javulást.

A szakértő szerint a világ legértékesebb márkájának lejtmenetét a gyengébb termékfejlesztés okozza, amelyet a konkurens cégek- például a Samsung és az Amazon- rendre jól kihasználnak. Ira Kalb szerint emellett a vállalatnak új szóvivőre lenne szüksége, hiszen Steve Jobs karizmatikus személyisége a fogyasztókra és a tőkepiacokra egyaránt nagy hatással volt.




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!