Indul a fűnyíró a magazinóriásnál
2013-02-01 09:33 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
A madarak már korábban is csicseregték, de most a vezérigazgató is bejelentette: munkaerejének 6 százalékától, csaknem 500 embertől válik meg a Time Inc.
Öröm az ürömben, hogy a 480-as szám valamivel alacsonyabb, mint azt egyes szakértők korábban saccolták -
írja az AdWeek.
Laura Lang vezérigazgató alkalmazottaknak küldött leveléből kiderül, hogy a leépítés Amerikában és globális szinten is érezteti majd hatását, de a kirúgások csaknem fele a New York-i irodát érinti majd.
Az alkalmazottak már hónapok óta tűkön ültek, így a mostani bejelentés egyszerre jelent megkönnyebbülést és hoz szomorúságot. "Már hónapok óta csak spekulálunk" - érzékeltette a helyzetet a lapnak az egyik dolgozó.
A Digitas nevű reklámügynökségtől átigazolt Lang röviden, tömören fogalmazott a bejelentéskor, s a munkaerő-csökkentés szükségességét főleg a print fókuszú kiadóvállalat multiplaformizálódásával igazolta. Egyben előre is elköszönt a távozóktól, megköszönve eddigi munkájukat.
A Time Warner sajtós szárnyánál beharangozott kirúgások nem az elsők a sorban a közelmúltból: a New York Times éppen most szüntetett meg 30 szerkesztőségi állást, a Thomson Reuters 3 ezer embert küldött el az 50 ezerből, az USA második legnagyobb magazinkiadójának számító Meredith Corp. pedig 60-at, vagyis összes alkalmazottjának 2 százalékát.
A többek között a Time-ot, a Fortune-t, a People-t, az InStyle-t, a Life-ot, a Sports Illustratedet és az Entertainment Weeklyt is kiadó Time Inc. már 2008-ban és 2009-ben is nagyarányú leépítést hajtott végre. 2012 harmadik negyedében azonban egyaránt 6-6 százalékkal csökkentek a kiadói és az előfizetési bevételek, a reklámpénzek pedig 5 százalékkal. Az újabb leépítés jó eséllyel mindenhol érezteti majd hatását, bár a Sports Illustrated már nyáron végrehajtott egy csökkentést.