mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
dr. Bíró Péter
dr. Bíró Péter
Marketing tanácsadó, oktató, igazságügyi szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Újabb büntetés a TV2-nek
2013-02-15 09:31 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Rájár a rúd a csatornára: ezúttal burkolt reklámozásért fizethet mintegy 2 millió forintot a Médiatanácsnak.

A hatóság megítélése szerint a csatorna Babapercek és Babavilág című műsorainak tavaly májusi és júniusi adásaiban indokolatlanul hangsúlyosan jelenítettek meg többek között egy bébiétel-forgalmazó céget, egy magzatvédő-vitamin gyártót és egy árnyékolótechnikával foglalkozó vállalkozást - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben.

A jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatóknál folyamatos ellenőrzéseket végez a hatóság annak érdekében, hogy a médiatörvényben foglaltak minden esetben maradéktalanul teljesüljenek. A testület eheti határozatában foglaltak szerint a TV2 a tavaly május-júniusi vizsgált időszak alatt háromféle törvényi előírást szegett meg: öt alkalommal közvetlen áruvásárlásra hívott fel egy műsorszámban, három alkalommal indokolatlan hangsúlyt adott a megjelenített terméknek, valamint tízszer burkolt reklámot sugárzott.

A TV2 együttesen 1,92 millió forintos büntetése nem előzmény nélküli. A Médiatanács már korábban több határozatban összesen 63 jogsértés miatt, együttvéve 6,12 millió forint pénzbírságot szabott ki a TV2-re. A csatorna 23-szor sértette meg a műsorszámban közzétett, közvetlen áruvásárlásra való felhívás tilalmát, emiatt a hatóság összesen 2,57 millió forintos büntetést rótt ki rá. 22-szer élt az indokolatlan termékhangsúlyozás jogszerűtlen eszközével, ami miatt a Médiatanács összesen 2,39 millió forint bírságra kötelezte. Végül pedig 18-szor alkalmazott burkolt reklámozást, ezért összesen 1,16 millió forintos büntetésben részesült.

Emlékezetes: a testület alig több mint egy hete döntött úgy, hogy az emberi méltóságra valamint a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi előírások megszegése miatt 23 millió forintra bünteti a tévétársaságot. "A csatorna a jogszabálysértést Mokka és Tények című műsorainak novemberi adásaiban követte el, amelyek a tragikus bűncselekmény áldozatává vált kisfiú, Szita Bence meggyilkolásával foglalkoztak" - írta akkori sajtóközleményében a Médiatanács. Akkor egyébként a reklámszabályok megsértéséért is kapott egy 2,5 milliós büntetést a cég. A TV2 a hibát elismerte, azonban szerintük a médiahatóság nem illetékes az emberi méltósággal és személyhez fűződő jogokkal kapcsolatos ügyekben, ezért a bíróságtól kérték a határozat megsemmisítését.

Némi derültséget okozott a szaksajtóban a Médiatanács azon január végi döntése, mellyel a reklámok hangerejére vonatkozó szabályozást megsértő csatornákat figyelmeztették már többedszer, ezúttal immár pénzbírság formájában. Igen ám, de például a TV2-t mindössze 40 ezer forintra büntette a szervezet (a Duna 90, az M2 100 ezret fizethetett) - el lehet gondolni, mennyire megijedtek a társaság menedzsmentjében.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!