mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Szánalmasan rossz bannerek
2013-04-10 12:47 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A retargeting olyan, mintha követnénk a vásárlót a szupermarket parkolójába, majd rávetnénk magunkat az autójára - állítja az internetes display reklámok egyik úttörője.

A legelső banner hirdetést az amerikai távközlési óriás, az AT&T számára készítette el a Hotwired nevű cég még 1994-ben. Az akkori csapat meglehetősen csalódott a médiumban. Andrew Anker vezérigazgató szerint az általuk lefektetett alapelvek mára elvesztek, a bannerek túlságosan koncentrálnak a direkt válaszadásra.

Bill Clausen, az AT&T akkori kommunikációs menedzsere is szkeptikus a formátumot illetően. Szerinte nem fejlődött eleget a megjelenési forma, amelynek evolúciója nagyon lassú. Hozzátette: a bannereknek "okosabbaknak" kellene lennie, hiszen a legtöbben egyszerűen figyelmen kívül hagyják azokat.

De az egykori ügynökségi csapat többi tagja sem elégedett azzal, ahová a szegmens mára jutott. Egyetértettek abban, hogy a display reklámok nem elég kreatívak, egyikük pedig - megemlítve, hogy persze nem lehet minden reklám kiemelkedő - egyenesen szánalmasnak nevezte a bannerek átlagos teljesítményét, hatékonyságát, megjelenését és tartalmát, hozzátéve, hogy a napjainkban tapasztalhatónál sokkal többre lenne képes a formátum.

G. M. O'Connel, aki annak idején szintén a Hotwirednél dolgozott, azóta pedig a Modem Media nevű ügynökséget alapította meg, elmondta: a legtöbb banner nem közvetít értéket, céljuk, hogy megzavarják a közönséget tevékenységében. Ugyanő a retargetinget, azaz azt a hirdetői gyakorlatot, amikor a cégek olyanokat próbálnak üzeneteikkel elérni, akiket már egyszer elértek, hátborzongatónak nevezte, és ahhoz hasonlította, mintha valaki a boltból kifelé igyekvő vásárlókat követné a parkolóba, aztán ráugrana autójukra.

A csalódottság érzése mögé mások mellett a Forrester nemrég kutatási eredményeket is állított. A piackutató felmérése szerint a közönség nem fogékony a bannerekre, azokat a legkevésbé meggyőző, szavahihető kommunikációs formák között tartják számon. Egy a bizalmat mérő ötös skálán az amerikai megkérdezettek mindössze tizede adott a médiumnak négy vagy öt pontot, ennél rosszabbul csak a vállalati sms-ek szerepeltek. Az International Journal of Advertising által közzétett tanulmány szerint ugyanakkor válthatnak ki pozitív hatást is a display reklámok, ez a összetettségüktől függ, és attól, hogy a befogadók mennyi ideig látják azokat - olvasható a Warc portálján.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!