mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hernádi Gábor
Hernádi Gábor
HD marketing, Star Network
Ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Egyre többet vásárolunk a neten
2013-05-13 11:31 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az okostelefonosok például feltűnően sokat, bár leginkább a készülékükhöz kapcsolódó szolgáltatásokat. Most a Telekom mérte fel az online vásárlókat.

A Telekom a 14 és 69 év közötti internetezők körében végzett reprezentatív felmérést. A kutatás adatai alapján a hazai netezők 62%-a vásárolt az elmúlt egy évben valamilyen terméket vagy szolgáltatást a neten keresztül. A webáruházak látogatóiról elmondható, hogy az átlagnál többen felsőfokú végzettségűek, valamint többen élnek közülük a fővárosban, és az átlagnál jobb anyagi körülmények között. A kutatásból az is kiderül, hogy az okostelefonnal rendelkezők körében magasabb az online vásárlók aránya, mint a hagyományos készülékekkel rendelkezők körében (74% vs. 54%). Azok, akik vásároltak már online, alapvetően jó véleménnyel vannak erről a lehetőségről, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalatai vannak ilyen téren. A külföldről történő online vásárlás kevésbé jellemző, az online vásárlók közül mindössze minden ötödik rendelt más országból.

Azok, akik vásároltak egy éven belül online, leginkább könyvet, CD-t, DVD-t , ruházati terméket, játékot és sporteszközt vásároltak. Az okostelefonos online vásárlókra inkább jellemző a ruházati termékek, műszaki cikkek és mobiltelefon (és tartozék) vásárlása, mint a hagyományos készülékkel rendelkező online vásárlókra. A különböző szolgáltatások közül leginkább a pénzügyi szolgáltatások, illetve a különböző belépőjegyek online rendelése a népszerű. Az okostelefonosokra inkább az jellemző, hogy mobiltelefonjaikhoz kapcsolódó szolgáltatásokat vásárolnak interneten keresztül. Ugyanakkor a közüzemi számlák online rendezése is terjed, a Telekom kutatása szerint legalább egy közüzemi szolgáltatásért, az utóbbi egy évben, a hazai internetezők 34%-a fizetett a neten keresztül.

Online vásárlás esetén a különböző fizetési módok közül a kiszállításkor a futárnak történő fizetés a leginkább elterjedt. Az online vásárlók kb. fele fizet legalább alkalmanként online banki átutalással vagy postai utánvéttel az ilyen típusú vásárlásokkor. A legkevésbé elterjedt fizetési módozat az online internetkártyával történő fizetés.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!