mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Drevenka Edit
Drevenka Edit
Aegon Magyarország
PR vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Teltház a CineFesten
2013-09-18 09:57 [MTI + Mediainfo.hu]

Mind a filmek, mind a szakmai programok iránt nagy az érdeklődés a miskolci nemzetközi filmfesztiválon, gyakorlatilag minden vetítés teltházzal megy - közölte Bíró Tibor fesztiváligazgató.

"A tizedik, ünnepi CineFestre igyekeztünk nagyon erős versenyprogramot összeállítani, és a nézők érdeklődése ezt igazolja, a nagyjátékfilmek vetítéseire a termek befogadóképességét meghaladó érdeklődés mutatkozik" - kezdte értékelését Bíró Tibor.

Elmondta, a szakmai programok hasonló érdeklődésre tartanak számot. Az idei, tíznapos fesztivál két újdonsága, a Made in Holland és a DunaDOCK is sikerrel zárult, így valószínűleg a Magyarországon kevésbé ismert nemzeti filmművészetet bemutató, valamint a dokumentumfilmeket és rendezőiket középpontba állító programsorozat a jövőben is a fesztivál palettáján marad.

Bíró Tibor kitért arra is: az ingyenes fesztivál iránti kíváncsiság nem csupán a miskolciak körében általános, arra az egész országból érkeznek érdeklődők. Emellett rekordszámú, hatszáz fölötti az akkreditált szakmai vendégek, alkotók, filmkritikusok és más szakmai érdeklődők száma.

Felidézte, hogy Miskolcon rendezték meg 1938-ban az első nemzeti filmhetet, a hatvanas évektől a rendszerváltozásig pedig itt tartották a Magyar Rövidfilm és Televíziós Fesztivált. Ezt a hagyományt kívánták feléleszteni 2004-ben az első CineFesttel úgy, hogy a kezdetektől a fiatal filmesek nemzetközi seregszemléjének szánták azt. A tízéves fejlődést jól mutatja, hogy mára többen azt latolgatják, Karlovy Varyban vagy itt tartsák-e meg a filmjük nemzetközi premierjét - jegyezte meg.

Bíró Tibor kiemelte: a fesztivál elismertsége abban is megmutatkozik, hogy a lehetőségekhez mérten megkapja azt a támogatást, amire szüksége van. Az állam, a szakmai szervezetek és a városi önkormányzat mellett az Európai Unió médiaprogramja is támogatja a fesztivált, és ezt a magyarországi filmes rendezvények közül egyedül a CineFest mondhatja el magáról. Így nemcsak, hogy a tíz év alatt nem kellett visszalépni, de a fesztivál minden évben "nőtt egy kicsit", és a jövőre nézve is ez a terv - fűzte hozzá.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!