mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Lakfalvi Lívia
Lakfalvi Lívia
VIVA! Promóció
ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Leginkább keresünk és levelezünk a neten
2013-11-05 15:50 [MTI + Mediainfo.hu]

Az internethasználók leggyakrabban tematikus keresésre vagy elektronikus levelezésre használják a webet világszerte, valamint a közösségi portálokat látogatják a leggyakrabban.

Az Ipsos ez év októberében zajló kutatása szerint az olyan keresőoldalak, mint a Google az online közönség 74 százalékát csábítják internetezésre hetente egy vagy több alkalommal, ez a magyar lakosságra 67 százalékban jellemző. A Facebookhoz hasonló közösségi oldalak rendszeres táborát a netezők 64 százaléka, Magyarországon 78 százaléka alkotja, az elektronikus levelezés pedig 55 százaléknál motivációs tényező az internet használatra. A magyarok tekintetében ez a szám csaknem 70 százalék - olvasható az Ipsos kutatási jelentésében.

A magyar netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak, az időjárásról tájékoztató honlapok, az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint amilyen a YouTube, illetve a hirdető oldalak. Nemzetközi szinten a legkevésbé a különböző képmegosztókat (mint például a Flickr) és a divattal foglalkozó lapokat preferálják a felhasználók vagy az olyan tematikus blog gyűjtőoldalakat, mint amilyen a Tumblr és a Pinterest (8 százalék). Magyarországon ezek az arányok a nemzetközi átlaghoz képest is igen alacsonyak. Érdekesség, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága is elenyésző (5 százalék), a magyar netezők a maguk 7 százalékával ebben a tekintetben valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál. Az Ipsos felmérése 24 országban, online kérdőív segítségével zajlott, országonként 500-1000 fő megkérdezésével.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!