mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mezriczky László
Mezriczky László
Ispiro Consulting Kft.
ügyvezető, tulajdonos


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
E-book vs. könyv
2014-01-20 10:31 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő tabletek és okoskészülékek korában a papíralapú könyvek olvasása újra reneszánszát éli az Egyesült Államokban.

Míg az e-könyv olvasók száma tovább nőtt a tavalyi év folyamán, mégis az amerikai felnőtt lakosság inkább a tradicionális könyvet választotta a digitális helyett - derül ki a Pew Kutatóközpont felméréséből. "Ez azt jelenti, hogy bár egyre többen olvasnak könyvet okoskészüléken, ennek ellenére elenyésző azoknak a száma, akik teljesen felcserélték a nyomtatott olvasmányaikat az elektronikus társaikra" - magyarázza a felmérés eredményét az intézet egyik kutatója.

A tavalyi év folyamán a digitális könyvolvasók száma 28 százalékra nőtt a két évvel ezelőtti 23 százalékos adathoz képest. Mindeközben tíz amerikaiból hét válaszolta azt, hogy nyomtatott kiadásokat olvas, ami négy százalékos növekedést jelent a 2012-es évhez képest. Mindössze a megkérdezettek négy százaléka állította, hogy kizárólagos e-book olvasó. A felmérésben résztvevők 76 százaléka olvasott valamilyen formában könyvet az elmúlt egy évben - olvasható a Japan Today portálján.

A kutatásból az is kiderül, hogy a különböző digitális olvasási megoldások egyre inkább elterjedőben vannak. Az amerikaiaknak már 42 százaléka rendelkezett táblagéppel 2013-ban, ami jelentős emelkedés az azt megelőző év 34 százalékos eredményéhez képest. A lakosság fele vagy tablettel rendelkezik, vagy kimondottan az erre a célra kifejlesztett ekönyv-olvasóval, mint például az Amzon termék, Kindle, vagy a Nook.

Ugyan a webáruház óriás a Kindle eladási mutatóit nem hozta nyilvánosságra, mégis a Compass Intelligence, piackutató cég úgy becsli, hogy közel 18,2 millió Kindle Fire-t értékesítettek tavaly, míg a Kindle ekönyv-olvasókból további öt milliót.

Hazánkban mind a papír alapú, mind az e-könyvek iránt szerényebb az érdeklődés. Egy októberben közzétett felmérés szerint minden tizedik magyar válaszolta, hogy nem szokott olvasni. A fiatalok között még nagyobb ez az arány, minden hatodik 18 és 29 év közötti mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott könyvet venni a kezébe.

Egy másik, - Magyar Telekom - kutatásból az is kiderült, hogy e-könyv-olvasóval jelenleg az internetezők nagyjából 6 százaléka, mintegy 265 ezer fő rendelkezik. A reprezentatív kutatás eredményei alapján az internetezők 7 százaléka tervezi, hogy a közeljövőben beszerez e-book-olvasót. Bár a felmérési eredményekből az is jól látható, hogy a vásárlás egyik legfontosabb korlátja a magyar nyelvű kínálat szűkössége.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!