mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Tóth Gábor
Geometry Global
CEO


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Médiatanács: Két pályázat a rádiók és a tévék részére
2014-01-31 17:36 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A pályázatok keretösszege összesen 720 millió forint. A Médiatanács emellett öt új magyar alkotást is nyilvánított nyertessé a Neumann János online filmes pályázatán.



Mától elérhetők a Médiatanács a Magyar Média Mecenatúra program keretében a helyi és körzeti médiaszolgáltatók műsorai - rádiós és televíziós hír- és magazinműsorok - készítésének támogatására kiírt fejhívások. A helyi és körzeti médiumok műsorgyártását támogató programot a Médiatanács fennállása óta minden évben meghirdeti. Az eddigi, azonos tematikájú pályázatokon a hivatal 549 esetben támogatta közel 1,9 milliárd forinttal tévék- és rádiók adásainak gyártását - olvasható az NMHH közleményében.

Az idén bővült az eljárás tematikája, így a vételkörzet lakóinak tájékozódását segítő tartalmakkal is pályázhatnak a vidéki médiaszolgáltatók annak érdekében, hogy a környéken élők releváns helyi információkhoz juthassanak. Az elnyert összegek tehát olyan új műsorok készítésének költségeit fedezik, amelyek tartalmukban kötődnek a vételkörzet eseményeihez, történéseihez és mindennapi életéhez. A program egy éven át finanszírozza a nyertes műsorokat.

A Magyar Média Mecenatúra program helyi és körzeti televízióknak szóló pályázatán idén 420 millió forint áll rendelkezésre. A négykörös pályázatban fordulónként 105 millió forintot különít el a hivatal, amelynek 25 százalékát közéleti magazin, 60 százalékát hírműsor, 15 százalékát pedig kulturális magazinműsor készítésére fordíthatják a nyertes szolgáltatók. A támogatásból elkészülő hírműsorokkal napi, a magazinműsorokkal napi vagy heti rendszerességgel kell jelentkezniük a televízióknak. A pályázat első beadási napja 2014. április 9.

A helyi és körzeti rádiók részére kiírt pályázat kerete idén összesen 300 millió forint. Az egyes fordulókban 75 millió forintot oszt szét a Médiatanács, amelynek 15 százalékát kisközösségi médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkező rádiók támogatására fordít. Hírműsorral heti öt alkalommal, szolgáltató és tematikus magazinokkal hétköznaponként napi vagy heti rendszerességgel kell jelentkezniük a nyertes rádióknak. Az első fordulóra 2014. március 19-én nyújthatják be pályázataikat a médiaszolgáltatók.

Újabb öt film kapott támogatást a Neumann pályázaton

A húszmillió forintos kerettel indított 2013-as Neumann János-pályázat újabb fordulójában is nyerteseket hirdetett a Médiatanács. Ezúttal öt pályázó kapott összesen 4,5 millió forintos támogatást többségében ismeretterjesztő mozgóképalkotások előállítására. A héten nyertessé nyilvánított online filmes alkotások fél év múlva készülnek el és legalább egy évig elérhetőek lesznek magyarországi lekérhető médiaszolgáltatók - köztük az Index.hu, Indavideo.hu, Bonum TV és a d1 TV - online műsorkínálatában.

Költészet popritmusban címmel kortárs költők és zenészek együttműködéséről készít dokumentumfilmet a KultúrKombinát Kft. az olvasás és a versek népszerűsítése céljából.

Textúra - kortárs irodalmi filmetűdök címmel indít sorozatot a Diversity in Book Publishing (DBP) kiadóktól független kezdeményezés, amelynek célja, hogy a hazai könyvszakmát érintő aktuális kérdésekben párbeszédet kezdeményezzen. Online sorozatukat a kortárs irodalmi művek megismertetésére indítják.

Környezetvédelmi témában állít elő online dokumentumfilmet a Gyíkpohár Alapítvány. A filmben egy magyarországi, minősített passzív házat mutatnak be.

A Halluci-Nation Kft. az elnyert összegből ornamentikai művészeti ismeretterjesztő sorozatot hoz létre. A Lepsényi Imre képzőművész és designer Kollektív Ornamentika projektjén alapuló film alkotói annak erednek nyomába, hogy létezik-e specifikusan magyar jel- és díszítő formanyelv.

Az ODPictures Art Studio Kft. a támogatásból magazinműsort gyárt, amellyel az ifjúságot célozza meg. A mini-sorozat a Common Post címet viseli, amely a közösségi lét fontosságát mutatja meg hat innovatív riportfilmben.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!