mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Újrapapírt a marketingben
2014-02-24 09:33 [Marketinginfo.hu]

A Humusz Szövetség március 11-én gyakorlati workshopot tart marketingeseknek, kommunikációsoknak az újrahasznosított papírok használatával kapcsolatosan.
Ön szelektíven gyűjt?


A társadalom környezettudatosabbá válása miatt a fenti kérdésre mostanában a leggyakoribb válasz, hogy igen, jóllehet a statisztikák mást mutatnak, hiszen a hulladék mindössze 4-5 százalékát gyűjti szelektíven a lakosság - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben. Mindenesetre a környezettudatosak külön gyűjtik a fém, műanyag, üveg és papírhulladékot, ám a legtöbb esetben a következő lépés már közel sem ennyire egyértelmű. Ritkán gondolunk bele, mi történik a szétválogatott hulladékokkal, miképp kerülnek vissza a polcokra termékként, melyek ezek, és vajon megvásároljuk-e azokat? Hisz nem elég szelektíven gyűjteni, ha utána az újrahasznosított alapanyagból készült áruk helyett a hagyományos technológiával gyártottakat preferáljuk. Alábbi írásunkban a papírhulladék második életéről olvashatnak.

Az Újrapapír Napja

Az Újrapapír Napja környezetvédelmi kezdeményezést a Humusz Szövetség indította el 2006-ban, hogy felhívja a figyelmet társadalmunk pazarló papírfogyasztására, és a papír mint hulladék és mint természeti erőforrás újrahasznosításának fontosságára. Egy tonna papírt 3 tonna fa felhasználásával állítanak elő. A világon évente több mint 300 millió tonna, azaz fejenként átlagosan 48-50 kilogramm papírt használunk fel. (A papírfelhasználás az egyes országok gazdasági fejlettségétől is függ. Magyarországon kb. 60-70 kg/fő/év a papírfogyasztás, Nyugat-Európában 160-170, az USA-ban pedig 300-nál is több).

De mi is az az újrapapír?

A papírból gyártott papírt hívjuk újrapapírnak, mely gyártásához lényegesen kevesebb energiára van szükség, mint a hagyományos papír gyártásához. Az újrapapír gyártása folyamán kisebb a levegő- és vízszennyezés is. Gyártásának szintén káros hatása van a környezetre, de számottevően kevesebb környezetterhelést okoz.
Az ún. másodlagos nyersanyag használatával jelentős környezeti eredmények érhetők el*. Többek között egy tonna papír újrahasznosításával 31 fa kivágása kerülhető el, 4000 kWh energia, 270 liter kőolaj és 26.000 liter víz takarítható meg, valamint 3,5 köbméternyi hely marad szabadon a hulladéklerakókon. Érdekesség, hogy az újrahasznosított karton előállítása az új kartonhoz képest csak 75%-nyi energiát igényel.

Az újrapapírnak két fő típusát különböztetjük meg. A legismertebb a szürkepapír, mely a begyűjtött papírhulladék pépesítése során készül. A szürkepapír gyártásakor a víz javarészt körfolyamatban van, így minimális terhelést jelent az élővizek számára. A vízben nem oldódó festékanyagok teszik színét szürkéssé, innen az elnevezése. A másik fő újrapapír típus az újrahasznosított papír, mely abban különbözik a szürkepapírtól, hogy színtelenítik. Ez sajnos vegyszeres kezelést jelent, ami során a felhasznált hulladékpapírból a festékanyagot kiválasztják, ami a környezetet terheli. Ezen oknál fogva kevésbé környezetbarát, mint a szürkepapír, de még mindig jobb választás, mint a hagyományos papír.

Az újrapapír terjedését gátolja, hogy nagy általánosságban kevés információval rendelkezünk a felhasználási és beszerzési lehetőségekről, holott a legtöbb esetben lenne lehetőség a hagyományos papírt leváltani. A problémát felismerve a Humusz Szövetség 2014. március 11-én workshopot szervez az újrapapír témakörében kifejezetten marketingeseknek, kreatív szakembereknek, a szakmát még csak most tanulóknak és alapvetően minden érdeklődőnek, akit foglalkoztat a váltás. Átfogó ismeretanyaggal rendelkező szakemberek előadását hallgathatják a résztvevők kifejezetten gyakorlati oldalról megközelítve a kérdést, illetve lesz lehetőség saját marketing anyag "bevizsgálására" is, azaz papírra, festékre lebontva megnézni, milyen alternatív lehetőségek vannak az adott termék elkészítésére.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!