mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Fehér Marton
Fehér Márton
Online Marketing Akadémia
Tréner, Google-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Print kampányok újragondolva
2014-03-04 17:19 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az Újrapapír Napja alkalmából ejti gondolkodóba a marketingeseket a Humusz Szövetség, amely március 11-én workshopot szervez az újrahasznosított papír használatának elősegítésére.



A tartalmat illetően elvárás a kreativitás a kampányokban, az alapanyagok felhasználása során azonban ez kevésbé tud érvényesülni. Utóbbinál fő és gyakran kizárólagos szempont az ár, ritkán érvényesülhet a kreativitás, legkevésbé a környezetvédelem. Az újrahasznosított papír felhasználása a print kampányokban nagyon lassan terjed, főleg a környezettudatosságot előtérbe helyező vállalatok használják ki az ebben rejlő lehetőséget, hiszen számukra marketingértékkel bír ez a választás - olvasható a Humusz Szövetség közleményében.

Az újrahasznosított papírral kapcsolatban gyakori ellenérv, hogy drága. "A Humusz Szövetség 2013-ban megvizsgálta a közbeszerzési listán is megtalálható irodai papírok árait: az újrahasznosított papírok átlagára néhány százalékos eltéréssel megegyezik a hagyományos famentes papírokéval. A piackutatásunk alapján a grafikai papírok ára átlagosan 10-20%-kal lehet magasabb a minőségüktől függően." - mondta el Graczka Sylvia, a Humusz Szövetség elnöke. "A papírok minőségére vonatkozóan is elmondhatjuk, hogy ez elmúlt évtizedben jelentős fejlődés zajlott. Ma már kaphatók olyan újrahasznosított változatok, amelyeket szabad szemmel nem lehet megkülönböztetni famentes társaiktól, jóllehet, ha egy vállalat az újrapapír mellett dönt, akkor általában cél, hogy az látszódjon is a papíron."

A Humusz Szövetség a 2014. március 11-én sorra kerülő Újrapapír Workshopra marketingeseket, kreatív szakembereket, produkciósokat vár. Céljuk, hogy a szakértők gyakorlati segítséggel szolgáljanak az újrapapír használatával kapcsolatban, és megismertessék az érdeklődőket a papír történetével a marketing célú vagy irodai használat előtt és után. A workshopban partnerei a Prinzhorn-csoport, a Hulladékhasznosítók Országos Egyesülete és a Folprint Zöld Nyomda.

Néhány érdekesség az újrapapírról:
 
  • Egy tonna papír újrahasznosításával 31 fa kivágása kerülhető el, továbbá 4000 kWh energia, 270 liter kőolaj és 26.000 liter víz takarítható meg, valamint 3,5 köbméternyi hely marad szabadon a hulladéklerakókon.
  • Ugyanennyi papír elégetése 750 kg CO2 kibocsátásával járna.
  • Az újrahasznosított papír a hagyományos, famentes papírhoz képest 65%-os energia megtakarítást eredményez, 35%-kal csökkenti a vízszennyezést és 74%-kal a levegőszennyezést.
  • Egy tonna hullámkarton újrahasznosításával 390 kWh energia, 176 liter olaj spórolható meg, és 5 köbméter hely marad szabadon a hulladéklerakón.
  • Az újrahasznosított karton előállítása az új kartonhoz képest csak 75%-nyi energiát igényel.


További információk a workshop-pal kapcsolatban a Humusz Szövetség honlapján érhetőek el.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!