mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Balogh Erika
Balogh Erika
Insomnia Reklámügynökség
stratégiai tervező


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Robot írta tudósítás a Los Angeles Times-ban
2014-03-19 09:25 [MTI + Mediainfo.hu]

Először jelent meg robot írta tudósítás online napilapban. A lap egyik hétfői cikkét olyan program generálta, amely földrengés esetén automatikusan készít rövid tudósítást.

A programot és az algoritmust Ken Schwenke újságíró-programozó írta. A Slate magazinnak azt mondta, körülbelül három perc alatt került ki a cikk az internetre. A "robotújságírást" világszerte egyre több hírszerkesztőség veszi igénybe. A Los Angeles Times élenjár ebben a típusú hírközlésben, amely hiteles forrásokra támaszkodik - ez esetben az az amerikai földtani szolgálat (U.S. Geological Survey) adataira -, és előre megírt szövegsablont használ, a program ebben tölti ki az adatokkal a megfelelő üres helyeket. A földrengésről szóló rövid hírhez hasonlóan, ám másik algoritmus alapján a városban történő bűnügyekről is generál hírt a program. A szerkesztők döntik el, melyik esemény érdemel nagyobb figyelmet - olvasható az MTI oldalán.

Más szerkesztőségek egyéb területeken, például a sporteseményeknél kísérleteznek algoritmuson alapuló tudósítással. Schwenke szerint a program nem helyettesítheti az újságírót, inkább lehetővé teszi, hogy a rendelkezésre álló adatokat gyorsan összegyűjtsék és terjesszék. Rengeteg időt takarít meg, és bizonyos információkat ugyanolyan jól tesz közzé, mintha ember írná - tette hozzá.

A patinás amerikai újság két évvel ezelőtt tette fizetőssé online tartalmát. Az internetes portál azért lett ellátva fizetős fallal, hogy a nyomtatott üzletág veszteségeit ellensúlyozza a kiadó. Az olvasóknak 99 centet, vagyis nagyjából 215 forintnak megfelelő összeget kell fizetni egy négy hetes hozzáférésért.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!