mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Újság előfizetés bitcoinnal
2014-04-16 12:34 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Chicago Sun-Times éves előfizetői díját bitcoinnal, vagyis virtuális pénzzel is meg lehet váltani. Az Egyesült Államokban a Zynga már próbálkozott hasonlóval, de a sajtóban a chichágói napilap az első.

Az észak-amerikai metropoliszban megjelenő újság az idei évtől virtuális pénzt is elfogad az olvasóitól. A befolyt összeget egy San Fransisco-i startup, a Coinbase kezeli. Az újkeletű vállalkozás az ügyfeleknek bitcoin-tárca-szolgáltatást nyújt, és kereskedői fizetéskezelő alkalmazást ajánl. A legolcsóbb ilyen jellegű, éves előfizetési díj 47,88 dollár. A kiadvány februárban húzott fizetőfalat az online tartalma köré, amelyet egy napon keresztül az új fizetési módszer tesztidőszaka előzött meg. Az első eredmények arra engednek következtetni, hogy az olvasók kedvelik az alternatív módszert, hiszen ezzel elkerülhetik a banki tranzakciós terheket - olvasható a Poynter írásában.

Az amerikai newsBTC - a virtuális fizetési megoldásokkal foglalkozó - nemrég nyilvánosságra hozott felméréséből kiderül, hogy a chichágói lapnál az új előfizetők 11 százaléka választotta az újkeletű szolgáltatást, melyekből mindössze ketten voltak a város lakói, a többiek az ország más szegleteiből "érkeztek" - számol be a Subscription Site Central. "A kezdeti eredmények nagyon biztatóak, kíváncsian várom a további 12 hónap alakulását. Remélem minél több ember felfedezi, hogy milyen előnyökkel jár a bitcoin fizetési módszer" - mondta Josh Metnick, a Sun-Times digitális részlegének felelős vezetője.

Az elemzők szerint 2017-ig az emberek kevesebb mint fele fog megmaradni a megszokott, banki átutalással történő fizetésnél. Várhatóan egyre többen választják az anonimitást kínáló és alacsonyabb díjakat felszámoló alternatív fizetési szolgáltatásokat az elkövetkező években.

Az újságok is igyekeznek minél változatosabb módon magukhoz "csábítani" az olvasókat, amelyből tudják növelni az évek során kissé megcsappant bevételeiket. A fizetőfalban látja sok kiadvány a kiutat. Legutóbb egy amerikai egyetemi lap érte el az 500 fős előfizetői számot. Az oklahomai állami egyetem diákújságjának (Daily O'Collegian) a fizetős olvasói között nincsenek az egyetem dolgozói és a diákjai. Míg az első esztendőben száz előfizetőt sikerült toborozniuk, addig mostanra ez a szám elérte az 500-at. Bár kezdetben sok kritikát kapott az amerikai kezdeményezés egyetemi oldalról, úgy tűnik, hogy az oklahomai egyetem újítása bevált.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!