mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kosár Zoltán
Kosár Zoltán
Media Balance Kft.
értékesítési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Thaiföld: betiltják a kávéreklámokat?
2003-07-31 11:40 [The Nation – Thaiföld]

Hamarosan a kávé és a többi koffeintartalmú ital reklámozását is betilthatják Thaiföldön.

Sudarat Keyuraphan egészségügyi miniszter szerdán jelentette be, hogy a thaiföldi kormány fontolóra vette a koffeintartalmú italok hirdetésének betiltását. Mint a Miniszter Asszony elmondta, az ilyen termékek reklámjainak gyakran van olyan mögöttes mondanivalójuk, ami nem fiataloknak való. Sudarat hangsúlyozta, hogy csak kooperációval lehet eredményt elérni, így a tervek szerint hamarosan levelet küldenek minden érintett cégnek. A bejelentés csupán egy nappal azután érkezett, hogy az ország kormánya döntést hozott az alkoholtartalmú italok reklámjairól. Ezentúl az országban nem lehet alkoholhirdetést közölni reggel 5 és este 10 között sem a televízióban, sem a rádióban. A kormány ezzel a lépéssel akarja csökkenteni az italozás miatti autós balesetek számát, ám például Abhisit Vejjajiva, a demokrata párti képviselőcsoport vezetője szerint nem volt helyes az alkoholreklámok betiltása. Véleménye szerint átgondolatlan döntés született, mivel a kabinet nem tudta tudományosan igazolni, hogy a hirdetések mennyiben befolyásolják az alkoholfogyasztást. A képviselő azon véleményének adott hangot, hogy a tiltás önmagában nem csökkenti az áldozatok számát. Eközben azonban Dr. Hathai Chitanon, a Thaiföldi Egészségjavító Intézet elnöke is csalódottan nyilatkozott, ő azonban azt kifogásolta, hogy miért nem lett 24 órás, azaz teljes az alkoholreklámok sugárzásának tiltása. Szerinte nem kellene kivételeknek lenniük, mert ily módon nem hatékony a szabályozás. Az új törvény szerint csak este 10 és reggel 5 között lehet alkoholreklámokat sugározni, s csak abban az esetben, ha azok "társadalmilag nem tekinthetőek károsnak", illetve megfelelő tájékoztatást tartalmaznak logók és feliratok formájában. 2004. január elseje után a tiltó szabályozás kiterjed majd a helyi sporteseményekre is. Ez alól kivételt képeznek majd az élőben közvetített, profi sportesemények, mint a thai boksz és a futball, illetve a nemzetközi sportesemények. Sudarat azt is elmondta, hogy a kormány további "szociális szabályozókat" tervez bevezetni.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!