mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kandikó József
Dr. Kandikó József
Edutus Főiskola
Főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az elmúlt hét legfontosabb fejleményei (október 13-október 17.)
2014-10-20 09:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az elmúlt hetet leginkább az Internet Hungary tartotta lázban, amelynek történéseiről folyamatosan beszámoltunk.


Lezajlott a hazai digitális szektor legnagyobb rendezvénye


A rendezvényről összességében elmondható, hogy bár az elmúlt évek során kialakult mobil- és közösségi média centrikus tematika megmaradt, az idei évben bevezetésre került reklámadó sokat került szóba mind a színpadokon, mind a folyosókon egy-egy kávé fölött. Az új adónemet taglaló előadások közül a Magyar Reklámszövetség elnöke, Urbán Zsolt tartotta a legemlékezetesebbet. A szakember az objektivitás jegyében a marketingben alapvetésnek számító SWOT elemzésnek vetette alá a megosztó adónemet. Urbán szerint a Reklámadó legkomolyabb hozadéka, hogy bebizonyította: képes a szakma a bajtársias összefogásra, ha a közös érdek megkívánja. A törvényhozói oldal szempontrendszerét Pankucsi Zoltán ismertette, de az indokok sokkal inkább voltak politikai, mint szakmai vonatkozásúak.



Milyen a jó m-kereskedelem?


A mobilvásárlási szolgáltatás helyes kiskereskedelmi alkalmazása volt Kubatov Márk (Canecom) előadásának fő témája az Internet Hungary második napján. Mint kiderült, a szolgáltatás határozottan terjed, a szakember szerint eljutott oda a piac, hogy a legtöbb helyen alapkövetelményként tekintenek rá, azaz a kereskedők nagy része maga mögött hagyta a "jó, ha van" attitűdöt. A hazai közeg eljutott odáig, hogy az üzletág növekedése meghaladja a készülékek számának gyarapodását.


Összefogás az online piacon


Az Internet Hungary konferencián jelentette be az Origo, a Centrál Médiacsoport és a CEMP az együttműködést, amely a hirdetések értékesítésére terjed ki. A rendszer a Hungarian OmniPublisher Programmatic Exchange (röviden HOPPex) nevet kapta, és az Origo Zrt, az Indexet.hu-t birtokló CEMP, valamint az egykori Sanomás lapokat szárnyai alatt tudó Centrál Médiacsoport alkotja - derült ki az eseményen. A HOPPex-re az összehasonlíthatatlanul nagyobb tőkével rendelkező külföldi versenytársak miatt van szükség, akikkel szemben csak kollektívaként fellépve van esélye a hazai szakmának.


Feje tetejére áll az offline világ


Az október 14-15-én megrendezett, idén tizenöt éves Internet Hungary a legforróbb hazai és nemzetközi tech, illetve netes trendeket szedte ízekre. A konferencia több mint 320 előadóval - köztük rekordszámú külföldi szakemberrel - 17 szekcióval, 5 teremben várta az érdeklődőket. Több mint 1400, új ismeretre szomjazó szakmabeli vett részt a rendezvényen. Szó volt többek között a gépek közötti kommunikáció forradalmáról, a megosztás alapú üzleti modellek világrengető potenciáljáról és a digitális kor legújabb lehetséges sztárszakmáiról is.


Párhuzamosok: a stream és a dolgok internete


Thomas Jul, az Ericsson szakértője arról tartott előadást az Internet Hungary konferencián, hogy a hálózatba kapcsolt társadalom víziója hamarosan realitássá válik.
Gyökeres változáson fog átesni a közeljövőben a tartalomfogyasztás és azon belül is a televíziózás. A klasszikus, statikus modell helyét egy bárhol elérhető, műsorszórás jellegű koncepció veszi majd át. Egy friss kutatás szerint a streamelt tartalmakat már ma is ugyanannyian nézik, mint a hagyományos tévéműsorokat.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!