Az elmúlt hét legfontosabb fejleményei (október 13-október 17.)
2014-10-20 09:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Az elmúlt hetet leginkább az Internet Hungary tartotta lázban, amelynek történéseiről folyamatosan beszámoltunk.
Lezajlott a hazai digitális szektor legnagyobb rendezvénye
A rendezvényről összességében
elmondható, hogy bár az elmúlt évek során kialakult mobil- és közösségi média centrikus tematika megmaradt, az idei évben bevezetésre került reklámadó sokat került szóba mind a színpadokon, mind a folyosókon egy-egy kávé fölött. Az új adónemet taglaló előadások közül a Magyar Reklámszövetség elnöke, Urbán Zsolt tartotta a legemlékezetesebbet. A szakember az objektivitás jegyében a marketingben alapvetésnek számító SWOT elemzésnek vetette alá a megosztó adónemet. Urbán szerint a Reklámadó legkomolyabb hozadéka, hogy bebizonyította: képes a szakma a bajtársias összefogásra, ha a közös érdek megkívánja. A törvényhozói oldal szempontrendszerét Pankucsi Zoltán ismertette, de az indokok sokkal inkább voltak politikai, mint szakmai vonatkozásúak.
Milyen a jó m-kereskedelem?
A mobilvásárlási szolgáltatás helyes kiskereskedelmi alkalmazása volt Kubatov Márk (Canecom) előadásának fő témája az
Internet Hungary második napján. Mint kiderült, a szolgáltatás határozottan terjed, a szakember szerint eljutott oda a piac, hogy a legtöbb helyen alapkövetelményként tekintenek rá, azaz a kereskedők nagy része maga mögött hagyta a "jó, ha van" attitűdöt. A hazai közeg eljutott odáig, hogy az üzletág növekedése meghaladja a készülékek számának gyarapodását.
Összefogás az online piacon
Az Internet Hungary konferencián jelentette be az Origo, a Centrál Médiacsoport és a CEMP az együttműködést, amely a hirdetések értékesítésére terjed ki. A rendszer a
Hungarian OmniPublisher Programmatic Exchange (röviden HOPPex) nevet kapta, és az Origo Zrt, az Indexet.hu-t birtokló CEMP, valamint az egykori Sanomás lapokat szárnyai alatt tudó Centrál Médiacsoport alkotja - derült ki az eseményen. A HOPPex-re az összehasonlíthatatlanul nagyobb tőkével rendelkező külföldi versenytársak miatt van szükség, akikkel szemben csak kollektívaként fellépve van esélye a hazai szakmának.
Feje tetejére áll az offline világ
Az október 14-15-én megrendezett, idén tizenöt éves Internet Hungary a legforróbb hazai és nemzetközi tech, illetve netes trendeket szedte ízekre. A konferencia több mint 320 előadóval - köztük rekordszámú külföldi szakemberrel - 17 szekcióval, 5 teremben várta az érdeklődőket. Több mint 1400, új
ismeretre szomjazó szakmabeli vett részt a rendezvényen. Szó volt többek között a gépek közötti kommunikáció forradalmáról, a megosztás alapú üzleti modellek világrengető potenciáljáról és a digitális kor legújabb lehetséges sztárszakmáiról is.
Párhuzamosok: a stream és a dolgok internete
Thomas Jul, az Ericsson szakértője arról tartott előadást az Internet Hungary konferencián, hogy a hálózatba kapcsolt társadalom víziója hamarosan realitássá válik.
Gyökeres változáson fog átesni a közeljövőben a
tartalomfogyasztás és azon belül is a televíziózás. A klasszikus, statikus modell helyét egy bárhol elérhető, műsorszórás jellegű koncepció veszi majd át. Egy friss kutatás szerint a streamelt tartalmakat már ma is ugyanannyian nézik, mint a hagyományos tévéműsorokat.