mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Erdei Tamás
Dr. Erdei Tamás
Metropol
főszerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A férfiak többsége az online tartalomfogyasztásra voksol
2015-01-20 17:30 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Netbase Mediához tartozó Men.hu 400 internethasználó férfi körében végzett online kutatást, amelyben többek között arra a kérdésre kereste a választ, milyen csatornákon informálódik az erősebbik nem.

2014 decemberében az erősebbik nem médiafogyasztási szokásait vizsgálta a Men.hu életmód portál. A 400 internethasználó férfi bevonásával megvalósuló online kutatásban olyan, főként 18-45 év közötti férfiak vettek részt, akik többségében közép- és felsőfokú végzettségűek és aktív médiafogyasztók.

A lekérdezés eredményei alapján a válaszadók közel 80 százaléka online felületekről informálódik leginkább, ezt követi a médiumok Facebook oldala (9%), a TV (7%), az online médiumok applikációi (2%), a rádió (1%) és a nyomtatott lapok (1%). A felmérésből azonban is kiderül, hogy a táblamagazinok használata jelenleg még kevésbé preferált - mutat rá a portál elemzése.


A kapott értékek arra is rámutattak, hogy a budapesti és a vidéki lakosság médiafogyasztása között nem mutatható ki szignifikáns különbség a platformok típusát tekintve. Mindkét esetben az online felületek a legkedveltebbek. Ugyanez elmondható a közép- és felsőfokú-, továbbá a 8 általános, vagy annál alacsonyabb fokú végzettséggel rendelkezőkről is. Az online portálok jelentős előnye az alanyok foglalkozását tekintve sem mutatott csökkenést.


Mindemellett a vizsgálat kimeneteléből az is látható, hogy egy adott médiummal 63%-ban webböngészőn, 19%-ban közösségi oldalakon, 8%-ban ismerősökön, míg 4-4%-ban hirdetéseken keresztül és egyéb módon találkoznak a fogyasztók.


A tájékozódás gyakoriságát illetően a válaszadók 26%-a online folyamatosan követi a híradásokat, míg egy jelentős hányad, 60%, naponta többször olvas híreket, 22 százalékuk pedig egy-egy alkalommal akár 10-20 percet is eltölt az újdonságok tanulmányozásával.


A kérdőív tanúsága szerint a kitöltők legnagyobb része a technikai (57%) és a tudományos (55%) információk iránt érdeklődik erőteljesebben. Ezt követik a sport (44%), a közéleti (33%), a gazdasági (32%), az életmód (31%), a politikai (28%), a kulturális (24%) és legutolsó sorban a bulvár (14%) hírek. Érdekes eredménynek mondható, hogy míg azt gondolnák, a fiatalabb generációt kevésbé érdekli a kultúra, és az idősebbek fogékonyabbak rá, a kutatás ennek ellentmondó adatokat prezentál. A 18-25 éves korosztály 25 százaléka keresi a kultúr híreket, míg a 36-45 évesek 18 százalékát, a 46-55 évesek mindössze csak 8 százalékát foglalkoztatja. A kapott adatokból egy másik meglepő tényre is fény derült, a válaszadók 30%-a a női életmód portálokat is látogatja.


A felmérésből többek között az is megmutatkozik, hogy a legkeresettebb téma az életmód portálokon a sport (50%), a szexualitás, nők (45%), és a szórakozás (44%). Szintén sokakat érdekel a helyes táplálkozás (42%), az egészség (36%), a divat, trendek (33%), ezenfelül a pénzügyek és munkahely (28%). Kedveltségét tekintve a legalacsonyabb népszerűségi indexszel a család témaköre áll, mindössze 15 százalékkal.


Az elemzés ugyanakkor arra is választ ad, hogy melyek azok a kiegészítő tartalmak, amelyeket a férfiak leginkább keresnek az életmód portálokon. A megkérdezettek többsége az időjárás előrejelzést (41%) és a teszteket (32%) keresi javarészt, legkevésbé pedig a horoszkóp (19%) iránt érdeklődnek.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!