mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hernádi Gábor
Hernádi Gábor
HD marketing, Star Network
Ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az EU piros lámpát adott a cigaretta-marketingnek
2000-12-14 11:54 [Adweek]

Úgy tűnik, hogy az Európai Unió jogalkotói és a magyar országgyűlés képviselői azonos módon gondolkoznak.

Hiszen mialatt a magyar parlament elfogadta a reklámtörvény cigarettareklám-tilalmi szigorításait, addig az EU törvényhozó testülete is egy sor új szigorító rendeletett hozott.
Az EU parlamentje jóváhagyott egy intézkedést, miszerint az EU országok cigarettaexportját hatalmas adókkal bírságolják meg 2003-tól, vagyis három évvel korábban lép életbe a vámszabály, mint azt a korábbi indítványokban jelezték.
Az új jogszabály szigorúan szabályozza majd a kátránytartalmat is, amelynek felső limitje 10 mg lesz Európaszerte. Az egészségkárosodásra utaló feliratnak pedig ezentúl figyelemfelkeltőbb, nagyobb helyet kell majd szentelni a dohányáruk csomagolásán. Ezen kívül a gyártók egyetlen cigarettadobozon vagy a márkanévben sem használhatják a "light" és a "mild" jelzőket. "A dohánygyárak valószínűen nem lesznek túl boldogok, amikor életbe lépnek az új rendelkezések" – vélte Jules Maaten, az EU parlament németországi képviselője, aki már régóta dolgozik a cigaretta jogi szabályrendszerén.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!